کد خبر: ۱۳۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۸
در شیراز برگزار می شود؛

بیست و چهارمین جشنواره سراسری «کوثر» نیروی زمینی سپاه

دبیر برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کوثر نیروی زمینی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این جشنواره ویژه خانواده های کارکنان یگان های نیروی زمینی سپاه در 6 رشته ورزشی برگزار می شود.

به گزارش شیرازه، حسن یزدانی در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی «کوثر» نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادبود شهدای مدافع حرم به میزبانی دانشکده علوم و فنون زرهی نزسا از 20 تا 22 تیرماه در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره ویژه خانواده های کارکنان یگان های نیروی زمینی سپاه برگزار می شود و شرکت کنندگان در 6 رشته ورزشی شامل تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی، دارت، شنای کرال سینه و قورباغه، آمادگی جسمانی، والیبال و تکواندو به صورت انفرادی و تیمی به رقابت می پردازند.

دبیر برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کوثر نیروی زمینی سپاه افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز پنج شنبه، 20 تیرماه در سالن کوثر دانشگاه شیراز واقع در کوی ارم دانشگاه برگزار خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه 650 ورزشکار شامل خانواده های 45 رده نیروی زمینی سپاه اعم از یگان ها و قرارگاه های سپاه از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند، گفت: دانشکده علوم و فنون زرهی نزسا پس از برگزاری موفق سه دوره میزبانی مرحله مقدماتی مسابقات زرهی ارتش های جهان که در کشورهای روسیه و چین برگزار شد، میزبانی این دوره از جشنواره فرهنگی ورزشی کوثر را نیز به عهده گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) به مناسبت دهه کرامت میزبان این رقابت هاست، گفت: رتبه های برتر این دوره از مسابقات به مسابقات ورزشی کل سپاه پاسداران که با حضور برگزیدگان مسابقات سازمان مقاومت بسیج و نیروی دریایی، زمینی و هوایی و قرارگاه خاتم الانبیا و دانشگاه های سپاه برگزار می شود، اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: این مسابقات در استخر، سالن های کوثر و 25 خرداد دانشگاه شیراز، سالن دارت ورزشگاه حافظیه، سالن تیراندازی ورزشگاه شهید دستغیب برگزار می شود.

دبیر برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی ـ ورزشی «کوثر» نیروی زمینی سپاه همچنین به برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین المللی، حضور سخنرانان کشوری، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، کتاب، گام دوم انقلاب و صنایع دستی شیراز، بازدید از مراکز گردشگری و اماکن مذهبی شهر شیراز و مراسم ویژه در سومین حرم اهل بیت(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و جشن دهه کرامت در تالار حکمت دانشگاه شیراز از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای شرکت ک نندگان در این دوره از مسابقات هستند.

به گفته وی، خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم افتتاحیه حضور دارند و دختر سردار شهید عبدالله اسکندری، از شهدای مدافع حرم استان فارس نیز پرچمدار این مسابقات است.

یزدانی همچنین گفت: یک تیم به عنوان ناظر از نیروی زمینی سپاه، برگزاری مسابقات را از نظر سطح کیفی، میزبانی و انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بررسی می کند؛ همچنین تلاش شده تا از بهترین داوران استان و کشور برای این مسابقات استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود منویات مقام معظم رهبری پیرامون ورزش زنان یادآور شد و گفت: زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی به ورزش نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه ورزش زن باید همراه با حجاب لازم و محیط سالم و امن و تحت کنترل باشد، گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقات ارائه الگوی ورزش سالم برای بانوان است چرا که می توان ضمن ورزش کردن حجاب را هم رعایت کرد، البته ورزش های مناسب بانوان که لطافت و ظرافت آنها از بین نرود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان