کد خبر: ۱۳۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

آشنا در دام اطلاعاتی «آقا محمد» واقعی +جزییات

فرض کنید "آقا محمد" پشت پرده سریال "گاندو" به دنبال این ارزیابی باشد که چه افراد و جریاناتی در داخل و خارج از کشور با دیدن این سریال حساس و نگران – بخوانید بیشتر به دست و پا میافتند- می‌شوند.
به گزارش شیرازه، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

سریال گاندو به ظاهر تمام شده ولی آنقدر عمیق و تاثیرگذار بوده که اینک یک دو قطبی بزرگ شکل گرفته است. مردم و "آقا محمدها" یک قطب شده‌اند و قطب مقابل هم گرچه بسیار قلیل است ولی از امثال حسام الدین آشنا در نهاد ریاست جمهوری تا مسعود بهنود در بی‌بی‌سی فارسی ساکن لندن را شامل می‌شود.

اما فرض کنید که یک "آقا محمد" واقعی در پشت سریال "گاندو" بوده باشد و او غیر از تنویر، آشنایی، بصیرت افزایی جامعه درباره پروژه "نفوذ" و البته آرامش‌بخشی به مردم درباره حواس جمع دستگاه امنیتی به تهدیدات نرم و پنهان بیرونی و داخلی، دنبال یک سری اهداف اطلاعاتی دیگری نیز بوده باشد. در این صورت الان چه اتفاقی افتاده است؟!

الف: فرض کنید "آقا محمد" پشت پرده سریال "گاندو" به دنبال این ارزیابی باشد که چه افراد و جریاناتی در داخل و خارج از کشور با دیدن این سریال حساس و نگران – بخوانید بیشتر به دست و پا میافتند- می‌شوند و بعد بر اساس اصول روانشنانسی و اطلاعاتی، برای ادامه تکمیل پرونده "نفود" باید همان نقاط را باید بیشتر مورد رصد اطلاعاتی و مراقبت قرار بدهد. حال با این زوایه نگاه، اشخاص و مراکز اصلی تخریب هدفمند سریال "گاندو" را دوباره بررسی کنید. بی شک یکی از افراد بالای فهرست تخریب، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور است! با این تحلیل، به نظر می‌رسد که علاوه بر نفوذی‌ها و نفوذخوردگان، ایضا آقای "آشنا" نیز در دام اطلاعاتی "آقا محمد" واقعی گیر افتاده‌اند.

ب: یک فرض مهم‌تر دیگر نیز می‌توان تصور کرد؛ بر اساس طراحی "آقا محمد" واقعی، سریال گاندو  می‌تواند تنها بخشی از  ایجاد آمادگی برای انتشار اسناد بیشتر پروژه "نفوذ" در افکار عمومی و به خصوص پس از اینکه جامعه آدرس‌های خوبی نیز درباره برخی افراد خاص پیدا کرد، باشد. حال طراحی‌های عملیات روانی حسام الدین آشنا در جهت تخریب سریال "گاندو" ناخواسته به اجرایی شدن طرح دوم عملیات روانی و رسانه ای "آقا محمد"  واقعی کمک می‌کند. از این منظر نیز امثال حسام الدین آشنا با سالها سوابق و فعالیت اطلاعاتی و همچنین دیگر دولتی‌ها همانند برخی سخنگویان وزارت خارجه، بدجوری در دام عملیات روانی یک "آقا محمد" واقعی گرفتار شده‌اند.


*پی نوشت: این نوشته تنها یک فرض ژورنالیستی بود؛ اما از نظر روش‌های اطلاعاتی و عملیات روانی این فرض‌ها هم محال نیست! بنابراین اگر این فرض ژورنالیستی درست باشد امثال "آشنا" تنها کاری که از این پس می‌توانند انجام بدهند، این است که به سردار عبدی! فشار بیاورند، تا واسطه کوتاه آمدن "آقا محمدهای" جوان، آزاده و گمنام امنیت ملی کشور شود. البته "آقا محمدهای" واقعی سفارش‌پذیر و سازشکار درباره امنیت مردم و انقلاب نیستند و سردار عبدی هم نشان داد روش و اخلاقش کوتاه‌آمدن نیست.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان