کد خبر: ۱۳۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

نامه سراسر درد اهالی روستای گردخون به قرارگاه محرومیت زدایی شهید اسکندری

اهالی روستای گردخون بخش مرکزی شیراز، در نامه ای به قرارگاه محرومیت زدایی شهید اسکندری مبنی بر بی توجهی مسئولین شیراز، خواستار توجه این قرارگاه در محرومیت زدایی از این روستا دارند.

به گزارش شیرازه، بی توجهی شورا، دهیار و مسولین شهرستان شیراز جهت محرومیت زدایی از روستای گردخون، صدای مردم این منطقه از شیراز را درآورده و اهالی در نامه ای خطاب به قرارگاه محرومیت زدایی شهید اسکندری سپاه فجر فارس، خواستار توجه این قرارگاه در جهت رفع مشکلات مردم در گردخون شدند.

 متن این نامه به شرح ذیل است:

با سلام و تحیات الهی

به فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس - قرارگاه محرومیت زدایی شهید اسکندری

از :اهالی محترم روستای گردخون واقع در بخش مرکزی شیراز

احتراما امضاکنندگان ذیل از ساکنین روستای گردخون به استحضار آن مقام محترم می رسانیم که این روستا با جمعیتی بالغ بر 5000نفر در فاصله یک کیلومتر و نیمی شهر شیراز قرار گرفته که در زمان جنگ با عراق 5شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد است و اکنون با گذشت چهاردهه از انقلاب از کمترین امکانات محروم و مشکلات متعدد فرهنگی مذهبی، ورزشی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی همواره بر چهره این روستا و مردمان محروم ان نشان از عدم توجه شورا، دهیار و مسولین شهرستان شیراز جهت محرومیت زدایی از این روستا می باشد.
تاکنون هیچ نهاد یا سازمانی جهت توسعه عمرانی و فرهنگی مذهبی و نیازهای ضروری مردم تاکنون اقدام مساعدی انجام نداده و کماکان مشکلات ان باقی است . امید که آن مقام محترم ضمن برسی و بازدید از این روستا دستورات لازم جهت رفع محرومیت از چهره این روستا صادر و با کمک رسانی به این مردم شهید پرور موجبات رضایت خداوند متعال و خلق خداوند بزرگ را فراهم نمایید.

شرح مشکلات اساسی روستا:

1- این روستا دارای یک جاده آسفالت به عرض 6متر می باشد به طول یک ونیم کیلومتر فاصله به شهر شیراز که طی سال‌های گذشته طبق آمار پلیس بیشترین تصادفات و تلفات جانی را در بر داشته است 

2_این روستا فاقد شبکه داخلی آب شرب می باشد که لازم است نسبت به شبکه گذاری داخلی اقدم مساعد صورت گیرد

3_این روستا فاقد آسفالت کوچه و معابر می باشد که در تابستان و زمستان مشکلات عدیدی را برای مردم در پی دارد که لازم است.

4_این روستا از فضای آموزشی (راهنمایی) است.  

5یکی از بزرگترین فاجعه زیست محیطی در سطح روستا بالا بودن آب‌های سطحی می باشد که تمام واحدهای مسکونی مردم را تحت شعاع نم و رطوبت قرار داده که لازم است نسبت به پایین انداختن آب‌های سطحی و انتقال آن به تصیفه خانه شیراز هرچه سریعتر عملیات زهکشی انجام گردد.

6_ارامگاه امام زاده عظیم شان بنام سید نورالدین از نوادگان امام جعفر صادق علیه السلام در این روستا است که فاقد یک ساختمان می باشد که لازم هست جهت توسعه امامزاده و تبدیل آن به یک مکان فرهنگی مذهبی واقدامات لازم صورت پذیرد

7- نبود خانه بهداشت در این روستا بعداز گذشته چهاردهه از انقلاب اسلامی همواره مردم را در مسیر درمان دچار مشکل کرده است.

8- جوانان و نوجوانان این روستا از امکانات ورزشی محروم می باشند.  

9_یکی از مشکلات اساسی این مردم عدم آنتن دهی مخابراتی و اینترنتی در سطح روستا است که باعث نارضایتی مردم گردیده است.

در پایان از آن مقام محترم استدعا داریم ضمن بازدید از محله گردخون و تهیه گزارش مستند با همکاری صدا سیما و انعکاس این مشکلات، به یاری این روستای محروم بشتابید. باشد که اقدامات شما برادارن پاسدار موجبات رضایت خداوند متعال و خلق خداوند را فراهم نمایید

 با احترام فراوان اهالی محترم گردخون 

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان