کد خبر: ۱۳۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸
مدير روابط عمومي شركت آب منطقه اي استان فارس:

برنامه جيره بندي آب شيراز در دستور كار نيست

مديرروابط عمومي آب منطقه اي فارس صدورهر گونه اطلاعيه وزارت نيرو مبني بر جيره بندي آب در شيراز را تكذيب كرد و اظهار داشت :به رغم كمبودهايي كه در زمينه تامين آب در استان فارس با تداوم خشكسالي ها وجود دارد،برنامه اي براي جيره بندي آب در شيراز در دستور نيست .
به گزارش شیرازه، محمدرضا ارجمندي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:تمهيدات ويژه براي تامين آب شرب شيراز انديشيده شده است و از همه توان براي تامين آب كلان شهر شيراز و ديگر مناطق استان فارس بهره گيري كرده ايم. 

وي ادامه داد: نشست هاي مداوم با مديران عامل شركت هاي آب و فاضلاب استان فارس و شيراز دراين زمينه برگزار شده و با اولويت دادن به تامين آب شرب شهرها تمهيدات لازم انديشيده شده است. 

ارجمندي گفت:‌مردم را توصيه به صرفه جويي و درست مصرف كردن آب مي كنيم اما موضوع جيره بندي آب يا قطع آب در شيراز يا ديگر شهرها در دستور كار نبوده است . 

به گفته وي ، براي تامين آب شرب تابستان سال آينده هم برنامه هاي خاص وجود دارد،هرماه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس و مسئولان شركت هاي آبفا دراين زمينه نشست هاي كارشناسي برگزار مي شود،رها سازي آب كشاورزي از ماه ها قبل از سد درود زن متوقف شده و براي حفظ آب شرب مردم شيراز و مرودشت اولويت هاي خاص در نظر گرفته شده است . 

وي به ذخيره سد درودزن براي تامين آب شرب شيراز و مرودشت و برخي مناطق مسير انتقال اشاره كرد و گفت : كارشناسان آب منطقه اي دراين زمينه با ارائه راهكارهاي كارشناسي قطعا الزامات لازم براي ذخيره آب شرب شيراز و مرودشت را در نظر گرفته اند و موضوع جيره بندي آب فعلا كاملا منتفي است . 

مدير روابط عمومي شركت آب منطقه اي استان فارس در عين حال بر لزوم مصرف بهينه آب و صرفه جويي و بكارگيري فرهنگ درست مصرف كردن آب تاكيد كرد و بيان داشت : با استفاده از فناوري هاي نوين و تجهيزات پيشرفته اي كه در تصفيه آب سد درود زن راه اندازي شده اكنون بهترين و با كيفيت ترين آب از طريق خطوط انتقال به شبكه مصرف شيراز وارد مي شود و كيفيت آب سد درود زن در عالي ترين جايگاه قرار دارد و به رغم كمبودها و خشكسالي ها در كيفيت آب سد هيچ خللي وارد نشده است . 

چندي پيش پيامي با اين مضمون كه به علت بحراني بودن آب سد درودزن و رسيدن آب به زير خط قرمز از شنبه25 دي 95حق آبه پتروشيمي شيراز قطع و در شهرستان هاي شيراز و مرودشت به علت جيره بندي روزانه 6ساعت آب قطع خواهد شد در فضاي مجازي منتشر شد . 

ارجمندي با درخواست از شهروندان براي صرفه جويي بيشتر و رعايت الگوي مصرف از عموم مردم خواست اخبار خود را از مجاري رسمي و قانوني پيگيري و دنبال كنند و انتشار اخبار در فضاي مجازي غير رسمي را فاقد اصالت دانست . / ایرنا


نظرات بینندگان