کد خبر: ۱۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

پارک بانوان و پیست دوچرخه سواری دختران لار چه شد؟!

روز دختر بهانه ای شد تا درخواست ایجاد ۲ نیاز بانوان لارستان به پارک و پیست دوچرخه سواری اختصاصی از مسئولان مطالبه شود.

 نامگذاري روز ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر بزرگوار حضرت امام الرئوف علي بن موسي الرضا(ع) بعنوان روز گراميداشت مقام دختر نقطه عطفي در رشد و بالندگي هر چه بيشتر جامعه دين محور ايران و به تبع آن جامعه جهاني بود .

دختران كه پاك ترين و معصوم ترين عضو جامعه بشري هستند در اعصار و جوامع مختلف همواره تحت كوته بيني ها و فرومايگي انسان هايي با افكار پليد و سطحي نگر به مشكلات عديده اي دچار مي شدند امروز جايگاهي والا در جامعه براي خود كسب كرده و بعنوان نسلي موفق و پويا در جامعه به ايفاي نقش سازنده خود مي پردازند .

ارزش‌هايي كه امروزه و در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و توسط بنيان گذار انقلاب اسلامي كشورمان حضرت امام خميني(ره) با نامگذاري روز ميلاد پربركت حضرت فاطمه معصومه(س) بعنوان روز گراميداشت مقام دختر تبلور بيشتري يافت .

شناخت جايگاه والاي دختران در جامعه و نقش كليدي و مهمي كه در سال هاي پيش روي آنان به واسطه رشد فكري و البته به سبب مبدل شدن به مادراني كه مي بايست نسل آينده جامعه را پرورش دهند خود از فضيلت هايي است كه بايد مورد توجه خاصي قرار گيرد .

هر چند به دلیل جایگاه برجسته زنان و دختران در دین اسلام و خانواده ایرانی، شاید برخی مواقع احساس شود که آنان دچار محدودیت هایی هستند، اما با نگاه عمیق می توان به این نتیجه رسید، ارزش وجودی بانوان باعث توجه بیشتر به آنها شده است.

به دلیل اهمیت نقش بانوان در عرصه های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی، باید زمینه مطلوب فعالیت های آنان را فراهم ساخت و از طرفی نیازهای روحی و روانی بانوان در انجام تفریحات و سرگرمی ها بخوبی رقم زد.

امروزه یکی از گلایه هایی که در شهر لار از مسئولین مطرح می شود آن است که هنوز زیرساختهای تفریحی و ورزشی مناسبی برای بانوان ایجاد نشده، هر چند نسبت به گذشته با مشارکت مردم زمینه فعالیتهای دختران و زنان در برخی عرصه های ورزشی مثل اختصاص وقت برای شنا و استخر، تشکیل تیم های هندبال و والیبال و غیره فراهم شده که خوشبختانه در رشته ای مانند هندبال به جایگاههای مهمی در ایران و آسیا دست یافته اند.

از جمله کمبودهایی که در بحث بانوان در لارستان احساس می شود، نبود پیست دوچرخه سواری و همچنین پارک ویژه بانوان است که انتظار می رود با نگاه ویژه مسئولان این مهم برطرف شود./ میلاد لارستان

برچسب ها: پارک بانوان ، روز دختر ، زن
نظرات بینندگان