کد خبر: ۱۳۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

سومین جشنواره مد و لباس فجر فارس گشایش یافت

سومین جشنواره مد و لباس فجر فارس شامگاه جمعه با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گشایش یافت.
به گزارش شیرازه، مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین که جمعه ۲۱ تیرماه در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را آماده سازی ذهن طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس برای ورود کاربردی تر و حمایت از رونق تولید ملی در این زمینه با رویکرد ایرانی اسلامی دانست.

وی ادامه داد: در این راستا از توان کلیه دست اندرکاران حوزه مد و لباس، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاهی این رشته، تجربه گرایان، اصناف و … باید بهره گرفت تا بتوان در حوزه مد و لباس جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این جشنواره از مجموعه جشنواره های فجر است که به دلیل نداشتن زمان کافی و همچنین تداخل در برگزاری سایر جشنواره ها همزمان با هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از دو مرحله بررسی آثار، ۷۵ اثر در نمایشگاه به نمایش در آمده است که نتایج نهایی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره روز دوشنبه ۲۲ تیرماه جاری اعلام می شود.

رنجبر خاطرنشان ساخت: برای نخستین بار، برنامه هایی جنبی ویژه ای را برای بالا بردن کیفیت حوزه مد و لباس استان، همچون هفت کارگاه آموزشی و مسابقه زنده طراحی مد و لباس را خواهیم داشت.

مهسا حاجی میرصادقی، دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: در جشنواره امسال برای نخستین بار طراحان و برندهای بزرگ شرکت کرده اند و سطح کیفی کارهای ارائه شده در این دوره نسبت به دوره پیش بالاتر است.

حاجی میرصادقی ادامه داد: ایجاد فضای ویژه، برندینگ، کارگاه های آموزشی تخصصی و … در این جشنواره باعث شد تا فارغ التحصیلان و استادان دانشگاهی نیز از آن استقبال کنند.

این هنرمند حوزه مد و لباس افزود: با ایجاد غرفه های اقوام عشایر و عفاف و حجاب، تلاش کردیم تا دیدگاه نویی را در این دو حوزه داشته باشیم و با پیوند سنت و مدرنیته در آنها، مد و لباس ایرانی اسلامی را به شکل کاربردی تری در اختیار جامعه و تولیدکنندگان قرار دهیم.

ایرنا

نظرات بینندگان