کد خبر: ۱۳۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

نیمی از آنژیوگرافی های یک بیمارستان شیراز غیرضروری اعلام شد

بررسی گروهی از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی شیراز نشان داد درمان‌های غیرضروری درصد قابل توجهی را از موارد درمانی به خود اختصاص داده است، موضوعی که انتقاد مدیر درمان تامین اجتماعی فارس را برانگیخت.
به گزارش شیرازه، آنژیوگرافی عمل جراحی است که برای شناسایی رگ های بسته قلب و میزان بسته بودن آنها انجام می شود.

اکبر امیری در نشستی با فعالان کارگری و کارفرمایی فارس به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفته است: حدود ۴۳ درصد از آنژیوگرافی‌های بیمارستان شهید بهشتی شیراز یا به دلیل تشخیص نادرست پزشک و یا اصرار بیمار انجام شده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به اولویت بندی هزینه‌های درمان تاکید کرد و افزود: تعویض مفصل زانو مستلزم هزینه نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است در حالی که در ارائه خدمات باید بیماران اورژانسی و بیمارانی که جان آنها در خطر است در اولویت قرار گیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس گفت: برای درمان بیمارانی که می‌شود برای آنها درمان جایگزین ارائه کرد باید به این شکل عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما برای مدیریت وضعیت درمان نیازمند همکاری و همفکری شرکای اجتماعی خود هستیم تا این موارد در یک خانواده حل و فصل شود، تصریح کرد: خدمات درمانی تنها منحصر به یک قشر خاص نیست و برای حل مشکلات مربوط به این حوزه باید به هزینه‌های درمانی توجه شود.

وی ادامه داد: شرکای بیمه تامین اجتماعی به ما کمک کنند تا بتوانیم به مردم این پیام را بدهیم که با دید بلندمدت و با دقت نظر به حوزه درمان نگاه کنند.

آغاز ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در این حوزه در سال گذشته انجام شده است، گفت: درمانگاه‌های تخصصی مختلف در سطح استان فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: مراحل مقدماتی ساخت بیمارستان جدید تامنی اجتماعی نیز انجام شد.

مطالبه ۷۶۰ میلیون تومانی برای انشعاب یک درمانگاه، مانع از افتتاح آن شد
امیری در ادامه گفت: برای افتتاح درمانگاه سپیدان در هفته تامین اجتماعی برنامه‌ریزی شده بود متاسفانه اداره آب شهرستان برای انشعاب یک درمانگاه ۷۶۰ میلیون تومان حق انشعاب درخواست کرده و همین امر مانع راه‌اندازی درمانگاه شده است.

امیری افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ درمانی تامین اجتماعی در شیراز بازسازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بود و در تلاش هستیم زودتر این بخش را افتتاح کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی ورود کند

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس در پاسخ به انتقادی مبنی بر قرارداد نداشتن برخی بیمارستان‌ها با تامین اجتماعی گفت: اگر بیمارستانی وارد قرارداد با تامین اجتماعی نمی‌شود لازم است حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی ورود کند.

وی یادآور شد: بیمارستان‌هایی که با تامین اجتماعی قرار داد ندارند تنها دو ماه طلب دارند و یکی دو بیمارستان هم مشکل پروانه مسئول فنی دارند و پروانه بهره‌برداری ندارند و تامین اجتماعی نمی تواند با آنها قرارداد ببندد.

از ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به نام هفته تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.
ایرنا
نظرات بینندگان