کد خبر: ۱۳۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

آغاز پیش ثبت نام مدارس شبانه روزی عادی دوره اول متوسطه از امروز

پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شبانه روزی عادی دوره اول متوسطه از امروز در سراسر استان فارس آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه، محمد انصاری کارشناس مسئول آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس گفت: پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شبانه روزی عادی دوره اول متوسطه از امروز ۲۲ تیرماه در سراسر استان فارس آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سکونت در روستا یا نقاط عشایری و دسترسی نداشتن دانش آموزان به مدارس روزانه عادی از شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس شبانه روزی است، گفت: به منظور سهولت در ثبت نام و جلوگیری از مراجعه متقاضیان به مناطق و اداره کل، سامانه اینترنتی پیش ثبت نام برای این مدارس طراحی شده است.

 انصاری ادامه داد: دانش آموزان پایه هفتم متقاضی ثبت نام و تحصیل در مدارس شبانه روزی فارس، با در نظر گرفتن شرایط مندرج در فصل چهارم اساسنامه این مدارس، می‌توانند از امروز ۲۲ تیر ماه تا ۷ مرداد ماه ۹۸ با مراجعه به سامانه https://madreseh.farsedu.ir/ نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان پایه دهم (شاخه‌های نظری – فنی و کاردانش) که متقاضی ثبت نام در مدارس شبانه روزی عادی هستند نیز می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام اینگونه مدارس، از هشتم تا ۲۴ مرداد ماه ۹۸ نسبت به پیش ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند.

کارشناس مسئول آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزانی که به سامانه پیش ثبت نام دسترسی ندارند نیز لازم است به صورت حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه و نسبت به تکمیل نمون برگ تقاضای ثبت نام اقدام نمایند و از هر گونه مراجعه حضوری به اداره کل آموزش و پرورش استان جدا اجتناب کنند.

وی تاریخ اعلام نتایج پذیرفته شدگان را دهه اول شهریورماه اعلام کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش کاهش دانش آموزان بازمانده از تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی است، لذا مساعدت جدی در شناسایی و ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط، از اولویت‌های حوزه معاونت متوسطه استان است.

انصاری در ادامه گفت: برنامه ریزی اصولی و بنیادین در راستای اثربخشی مدارس شبانه روزی و توسعه فرآیند یاددهی یادگیری از سیاست‌های شورای شبانه روزی فارس است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان