کد خبر: ۱۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

مطالبه سه هزارنفره قانون بر زمین مانده گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

سه هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس در نامه‌ای به مسئولین استان نوشتند: تحرکات مغایر با فرهنگ عفاف و حریم اخلاقی اجتماع بار دیگر توجه ما را به قانون بر زمین مانده گسترش فرهنگ عفاف و حجاب جلب می‌کند.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، متن نامه سه هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس خطاب به مسؤولان فارس در خصوص مسئله عفاف و حجاب بدین شرح است:

حجاب قرار دادن زن برای خود، تکریم زن است، احترام زن است، ایجاد حریم برای زن است. این حریم را شکستند و دارند روز به روز هم بیشتر می‌شکنند، اسم‌های گوناگونی هم رویش می‌گذارند اولین و شاید یکی از اولین آثار سوئی که این مساله گذاشت ویران کردن خانواده بود. وقتی در یک جامعه‌ای خانواده متزلزل شد و از بین رفت مفاسد در این جامعه نهادینه می‌شود. صدای فرو ریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی و زیرزیرکی دشمن اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید خدای ناخواسته آن وقتی در می‌آید که دیگر قابل علاج نیست.

مقام معظم رهبری ( دامت برکاته)

مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان:

شورای فرهنگ عمومی استان فارس

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس

نیروی انتظامی استان فارس

سازمان صدا و سیمای استان فارس

امور بانوان استانداری فارس

سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز

سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لباس شیراز

سازمان ملی جوانان استان فارس

اداره اطلاعات استان فارس

رؤسای دانشگاه‌های استان فارس

اداره آموزش و پرورش فارس

حوزه‌های علمیه استان فارس

مسکن و شهرسازی استان فارس

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس

اداره نظارت بر اماکن عمومی شیراز

سلام علیکم؛

عفاف و حجاب به عنوان ارزشمندترین شاخصه زن مسلمان ایرانی و نماد هویت وی، از یک سو سعادت و کمال فردی را به دنبال دارد و از دیگر سو بالندگی اجتماعی و تحکیم خانواده را به عنوان نقطه قوت جامعه اسلامی ایران به ارمغان آورده است. یکی از اهداف مهم تشکیل حکومت اسلامی ایجاد بستر ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی است.

آنچه مدتی است نگرانی همه دلسوزان فرهنگ جامعه را به دنبال داشته است، ترویج مظاهر ولنگاری فرهنگی در سطح کشور و مع الاسف در سطح سومین حرم اهل بیت (ع) است.

تحرکات مغایر با فرهنگ عفاف و حریم اخلاقی اجتماع بار دیگر توجه ما را به قانون بر زمین مانده گسترش فرهنگ عفاف و حجاب جلب می‌کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی بالادستی مصوبه‌ای را درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تصویب کرد که اگر به بندهای مختلف آن توجه لازم شده بود شاید امروز پدیده بدحجابی تا این حد گسترش نمی‌یافت.

لازم است اجرای این مصوبه به طور جدی به عنوان مطالبه عمومی در میان دستگاه‌های فوق به عنوان مخاطبان اصلی این نامه قرار گیرد.

به همین منظور انتظار می‌رود شورای فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی، برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار داده تا از این طریق مشارکت نسبی مسؤولان را در برخورد با بی‌حجابی ایجاد نماید.

از دیگر سو ما دانشجویان متعهد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس با توجه به ضعف‌هایی که در اجرای این قانون وجود دارد و با توجه به رسالت انقلابی خود، از بار مسئولیت در این زمینه شانه خالی نکرده و نظر به اهمیت ویژه موضوع و لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود از یک طرف و پرهیز از اقدامات سطحی، هیجانی و موازی و همچنین ایجاد یک حرکت هماهنگ و پایدار، همزمان با روز عفاف و حجاب و یادبود شهدای مسجد گوهرشاد، با راه‌اندازی کمیته توسعه و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و حریم خانواده ضمن آمادگی لازم برای همکاری با دستگاه‌ها و نهادها و ارائه پیشنهاد، مطالبه‌گری مستمر را در دستور کار خود قرار خواهیم داد. 

وَ لَیَنصُرنَّ اللهُ من یَنصُرُه

نظرات بینندگان