کد خبر: ۱۳۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

برداشت اینترنتی غیر مجاز، بالاترین جرم فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا استان گفت: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت، تهدید و اخاذی اینترنتی به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرایم فضای مجازی استان فارس در سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شیرازه، سرهنگ حبیب اله رجبلی درباره فرایند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات جرایم در فضای مجازی، بیان کرد: شهروندان می‌بایست مستندات لازم از جمله پیام‌های رد و بدل شده، عکس‌ها، پرینت حساب بانکی و ... را در ارتباط با شکایت خود جمع آوری کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با همراه داشتن مستندات برای تشکیل پرونده قضائی و مطرح کردن شکایت خود به دادسرای ناحیه ۲ شیراز واقع در فلکه "اطلسی" مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: شهروندان پس از تکمیل پرونده در مراجع قضائی، می‌بایست به پلیس فتا مراجعه کنند تا کارشناسان اقدامات فنی و تخصصی خود را پیرامون موضوع انجام دهند.

سرهنگ "رجبلی" با تأکید بر ضرورت پیشگیری از جرایم سایبری، از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری‌های روز و شبکه‌های اجتماعی، ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری‌ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی در این فضا نشوند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۷۸۰۴-۰۷۱ تماس حاصل و موارد را گزارش کنند.
نظرات بینندگان