کد خبر: ۱۳۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
در تودیع و معارفه روسای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس مطرح شد:

تقدیر از مدیرکل پیشین برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس فارس/ پربار کردن محتوای این موزه، مأموریت مدیرکل جدید

امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس نیازمند همکاری همه اقشار مردم است و موظفیم این فرهنگ غنی و ثروت عظیم فرهنگی را به نسل جدید منتقل کنیم.

به گزارش شیرازه، امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده قاسم‌زاده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با تقدیر از مدیرکل پیشین به دلیل راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان، مأموریت مدیرکل جدید را پربار کردن محتوای این موزه اعلام کرد.

امیر فهمیده در این مراسم گفت: کار بزرگ مدیرکل قبلی در مدت دو سال و نیم، افتتاح مرکز و موزه دفاع مقدس در فارس بوده و انتظار می‌رود این موزه و مرکز فرهنگی که از لحاظ ساختمان تکمیل شده در محتوا نیز پربار شود.

وی عنوان کرد: تکمیل این موزه نیازمند همکاری همه اقشار مردم است و موظفیم این فرهنگ غنی و ثروت عظیم فرهنگی را به نسل جدید به‌ عنوان وظیفه‌ای خطیر منتقل کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس با بیان اینکه ارمغان بزرگ مجاهدت همه بزرگان تشیع، علما و مردم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب دشمنی استکبار فزونی یافت و با انواع توطئه‌ها درصدد نابودی این ملت نوپا برآمد و در نهایت با راه انداختن یک جنگ کلاسیک از سوی همسایه غربی ما آزمونی بزرگ برای جهاد، مقاومت و آزمایش رقم خورد.

تقدیر از مدیرکل پیشین برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس فارس/ پربار کردن محتوای این موزه، مأموریت مدیرکل جدید

فهمیده قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی در این آزمون مقابل همه استکبار قرار گرفت، بیان داشت: امام خمینی (ره) مهندسی نیروهای مسلح پیش از انقلاب را بر عهده گرفتند و با چهار عملیات بعد از یک سال از شروع جنگ دشمن به عقب رانده شد.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرهنگ ترکیبی زیبایی را برای پاسداری از انقلاب رواج دادند و مجاهدت نیروهای مسلح و آحاد مردم جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس بدل کرد که ثروتی ملی است و می‌تواند تا دویست سال آینده آحاد مردم را از این فرهنگ غنی بهره‌مند سازد.

فهمیده قاسم‌زاده عنوان کرد: نتیجه فرهنگ دفاعی و وحدت کلمه پیروزی انقلاب با عنایت خداوند بود و در چهلمین سالگرد انقلاب رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را ارائه و کلید واژه مقاومت را به ملت جهان تقدیم کردند.

تقدیر از مدیرکل پیشین برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس فارس/ پربار کردن محتوای این موزه، مأموریت مدیرکل جدید

آیین معارفه و تقدیر امروز در شیراز برگزار شد که سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس معرفی و سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی از این سمت تودیع شد.

در این مراسم همچنین از کتاب خاطرات سرهنگ گرامی در طول دفاع مقدس باعنوان «روزهای گرامی» رونمایی شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان