کد خبر: ۱۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

استقبال کشاورزان از کشت سبزی ارگانیک در ایج استهبان

رییس مركز جهاد کشاورزی ایج گفت: سبزی سالم و بدون هیچگونه استفاده از كود و سم شیمیایی در ایج كشت شد .
به گزارش شیرازه، هادی درویش زاده افزود: با حمایت جهاد كشاورزی ایج طی یك دوره كامل آموزشی و كارشناسی شده، سبزی كاملا پاك و ارگانسیم در مزارع سبزی كاری  توسط 30 كشاورز در این منطقه كشت شد. 

او با اشاره به استقبال خوب کشاورزان و توسعه روز افزون مزارع كشت سبزی سالم گفت: این کشاورزان از فروردین ماه پس از برگزاری چندین کلاس های ترویجی با استفاده از كودها و سموم بیولوژیك كاملا عاری از هرگونه سموم شیمیایی خطرناك، اقدام به كشت سبزی کردند.

وی دلیل طعم نامناسب بعضی میوه جات و سبزیجات را باقی ماندن سموم و كودهای شیمیایی در این سبزی ها عنوان كرد و گفت: با افزایش مصرف این سموم و كودها، آنتی اكسیدان های میوه جات و سبزیجات كاهش می یابد، از این رو محصولات كشاورزی بدون طعم و خاصیت می شوند. 

رییس مركز جهاد کشاورزی رونیز افزود: استفاده زیاد سموم دفع آفات و كودهای شیمیایی در زمین های كشاورزی، باقی ماندن این تركیبات و عناصر در میوه جات و سبزی ها باعث افزایش نگرانی ها شده و کارشناسان جهاد کشاورزی در تلاشند تا با استفاده از توصیه ها و برگزاری کلاس های ترویجی کودهای عالی و سموم بیولوژیکی را به کشاورزان معرفی کنند تا از مصرف بی رویه سموم شیمیایی کاسته شود.

او تصریح كرد: سبزیجات تولید شده این کشاورزان در نوع خود می تواند به عنوان نمونه مورد پذیرش سایر كشاورزان قرار گیرد.

نظرات بینندگان