کد خبر: ۱۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
مدیر جهاد کشاورزی استهبان:

انجیر، رتیه چهارم صادرات خشکبار ایران را به خود اختصاص داده است

در مراسم نکوداشت پنجاهمین سالگرد اتحادیه خشکبار ایران به بررسی مسائل و مشکلات صادرت خشکبار پرداخته شد.
به گزارش شیرازه ، مدیر جهاد کشاورزی استهبان در در حاشیه این مراسم گفت: انجیر رده چهارم صادرات خشکبار ایران را به خود اختصاص داده است.

مهدی اعیان منش  افزود: رتبه های اول و دوم و سوم صادرات، پسته و خرما و کشکش هستند و انجیر رده چهارم صادرات را به خود اختصاص داده که ارز آوری بسیار خوبی در زمینه صادرات غیر نفتی و کمک به رونق تولید خواهد بود.

وی ضمن تشویق کارخانجات صنایع تبدیلی در بازدید از غرفه الماس یار استهبان تصریح کرد: کارخانجات ممتاز شهرستان با حضور در نمایشگاه های بین المللی   باعث شناخته شدن انجیر در بازارهای جهانی و جا افتادن صادرات این محصول خواهند شد.

وی با منحصر به فرد خواندن محصول انجیر اظهار کرد: با صادرات این محصول چرخه تولید کامل شده و ثبات قیمت بازار در پی خواهد داشت و در این شرایط تحریمی باید در فراهم کردن زمینه‌های گسترش و توسعه تولید و صادرات غیر نفتی بیش از پیش تلاش کنیم.

اعیان منش با بیان اینکه انجیر استهبان از لحاظ سطح و میزان تولید در کشور و حتی در جهان کم نظیر است گفت: لازم است کلیه کارخانجات صنایع تبدیلی انجیر این شهرستان با استفاده از دستگاه های مدرن، در این زمینه به تولید بسته بندی های متنوع جهت صادرات به کشورهای مختلف بپردازند تا شاهد رونق هر چه بیشتر این محصول در بازار های جهانی باشیم.

نظرات بینندگان