کد خبر: ۱۳۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

فراخوان ثبت نام برگزیدگان ادبی کشور

بنیاد ملّی نخبگان به برگزیدگان ادبی کشور تسهیلات ویژه‌ای اعطا می‌کند.
 به گزارش شیرازه، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان ادبی‌ کشور، این بنیاد فرایند شناسایی آحاد اجتماعات ادبی را در دو رده مستعد برتر ادبی و سرآمد ادبی در سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

حبیب شریف افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال اطلاعات خود به همراه تصاویر و مدارک مربوطه، به سامانه جامع اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان به نشانی http://Sina.bmn.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه بنیاد ملّی نخبگان به نشانی http://bmn.ir بخش تسهیلات و حمایت‌ها مراجعه کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: براساس آئین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان ادبی کشور، متقاضیان به شکل فردی یا با معرفی از سوی نهادهای معتبر ادبی (مجامع ادبی، نهادهای تخصصی ادبی ) می‌توانند در فرآیند ارزیابی در حوزه‌های شعر، داستان و تخصص‌های زبانی و ادبی شامل نویسندگی، ویرایش، آموزش زبان فارسی، ترجمه، زبان‌شناسی، پژوهش‌های زبانی و ادبی شرکت کنند.

شریف با بیان اینکه متقاضیان باید در محدوده سنی ۱۵ تا ۴۰ باشند، اظهارداشت: مستعدان برتر ادبی باید آثار زبانی و ادبی دارای نشانه‌های خلاقانه، نوآورانه، واجد ارزش‌های ادبی و متفاوت با کار عموم داشته، احوال و آثارشان معرف تخلف به ادب اسلامی و التزام عملی به نظام اسلامی و آئین ملی باشد.

نظرات بینندگان