کد خبر: ۱۳۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

تجلیل از ۵۰۰ منتخب قرآنی وزارت بهداشت در شیراز

آئین قدردانی و تجلیل از ۵۰۰ برگزیده مرحله دانشگاهی و کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شیراز برگزار شد .

به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراسم قدردانی و تجلیل از پانصد برگزیده مرحله دانشگاهی و کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی به میزبانی علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با اشاره به دو وجه قرآن کریم، گفت: وجه نخست آن، یعنی صورت ظاهر کتاب، دارای زیبایی های ادبی بی نظیر و جملات بسیار ارزشمند است که در واقع راه و برنامه زندگی انسان ها در آن مشخص و هویداست.

علی بهادر ادامه داد: دومین وجه قرآن، روح معنوی و الهی این کتاب است که بشریت هر چه بیشتر در مورد آن تحقیق و پژوهش می کند، عظمت آن بیشتر و بیشتر مشخص می شود و معتقد هستم که بشر معمولی تا پیش از ظهور و حضور حضرت ولیعصر(عج) قادر به درک کامل و قاطع این عظمت نخواهد بود.

او با اشاره به حدیث شریف ثقلین، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) دو امانت بسیار ارزشمند را برای ما به جای گذاشتند و این دو امانت قرآن و عترت است، ولی فراموش نکنیم که در واقع، وجود عترت نیز زائیده و حاصل تمسک به قرآن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هنگامی که به تاریخ و مردان بزرگ تاریخ در چند صد سال اخیر نگاه می کنیم، می بینیم که نزدیکان به قرآن و کسانی که با این کتاب ارزشمند محشور بوده اند، با توجه به ایمان قلبی و اعتمادی که به قدرت وجودی خالق اعظم داشته اند، مردانی شجاع و بی باک بودند که هرگز سر تسلیم در مقابل زورگویان و ستمگران فرود نیاورده اند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: رسیدن به جایگاه و رتبه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه در امور قرآنی، نیازمند کار اصولی و ایجاد زیرساخت های مهم و کارشناسی شده است که به حمدالله این کار در این مرکز آموزش پزشکی به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

محمدمهدی بحرالعلوم افزود: حضور نیروهای مخلص و تلاشگر همراه با مدیریت اصولی در این دانشگاه باعث شده تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان یک الگو و موتور محرکه برای تمامی دانشگاه های دیگر مطرح شده و در همین جهت شاهد ایجاد رقابتی سالم و نیز ارتقای سطح کیفی جشنواره ها بوده ایم.

مدیر قرآنی وزارت بهداشت حفظ چنین جایگاهی را بسیار سخت تر از به دست آوردن آن عنوان کرد و ادامه داد: معتقد هستم که قرآن، کتابی برای مسابقه دادن نیست و برگزاری مسابقاتی از این دست، با اهداف دیگری برگزار و دنبال می شود.

او تاکید کرد: مسابقه ای که خداوند و قرآن ما را به سوی آن می خوانند، رقابت برای رسیدن به مقام انسانیت و انسان کامل و الهی بودن است و برگزاری مسابقات رقابتی، تنها روشی برای ایجاد انگیزه، سوق دادن جوانان به سوی قرآن و آموزش علوم نوین قرآنی به شمار می رود.

بحرالعلوم با یادآوری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این میزبانی، در سطحی بود که تا مدت ها از خاطر هیچکدام از شرکت کنندگان نخواهد رفت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری جشنواره های آینده با حضور و مدیریت خود دانشجویان خبر داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز قرآن و فرهنگ قرآنی را بخش های جدانشدنی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواند و گفت: تلاش های این خانواده بزرگ دانشگاهی همیشه بر ارتقای سطح حداکثری این فرهنگ بوده و هست.

کوروش عزیزی تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب شیراز را دارالعلمی در دارالعلم معرفی کردند، ما نیز وظیفه داریم تا این جایگاه ارزشمند را حفظ کرده و بر غنای علمی و فرهنگی آن بیفزاییم.

اجرای مداحی با حضور خادمان حرم حضرت شاهچراغ(س)، حضور و هنرنمایی دو برادر خردسال حافظ قرآن و اهدای لوح و هدیه به۵۰۰منتخب برگزیده بخش دانشگاهی و کشوری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از دیگر بخش های این آئین بود.

نظرات بینندگان