کد خبر: ۱۳۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
در اختتامیه دومین جشنواره مالک اشتر ناحیه ثارالله شیراز مطرح شد:

توسعه فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد زمینه رشد، ارتقاء فرهنگ بسیجی از اثرات جشنواره مالک اشتر

دومین جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شیرازه، در مراسمی با حضور سردار یدالله بوعلی جانشین سپاه فجر استان فارس و فرماندهان نواحی مقاومت شیراز، از ۳۶ رده و فرمانده هان برتر پایگاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با اهداء تندیس و جوائزی تجلیل شد.

سرهنگ‌زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع)شیراز در این مراسم گفت: جشنواره مالک اشتر به عنوان یکی از برنامه های مطرح اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا بوده که هر ساله بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی نیروها، سازمان های نیروهای مسلح به منظور توسعه فرهنگ شایسته سالاری و ایجاد زمینه رشد و معرفی فرماندهان، مدیران، رده های موفق تر و برتر در سطوح مختلف برگزار می شود.

وی افزود: عملکرد در محورهای اساسی و اولویت دار شامل جذب و سازماندهی، نظام تربیتی و بصیرتی صالحین، فرهنگ علمی، سازندگی، انر به معروف، آمادگی دفاعی، آموزش و کادرسازی، از جمله محورهای ارزیابی این جشنواره بوده است‌.

توسعه فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد زمینه رشد، ارتقاء فرهنگ بسیجی از اثرات جشنواره مالک اشتر

زارعی در ادامه با طرح این سوال که چرا این جشنواره به اسم مالک اشتر برگزاری می شود؟ پاسخ داد: مالک اشتر، فرمانده قدر قدرت و توانمند و بصیرت داری که در کنار امام اول شیعیان برای دفاع از اسلام شمشیر زد.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، مالک اشتر، کسی است که خصوصیاتی دارد که امروز باید الگوی فرماندهان و مدیران و بسیجیان باشد.

وی از جمله خصوصیات مالک اشتر را اطاعت پذیری، ولایت پذیری و ولایتمداری، پارسا و متقی، با بصیرت، حقوقدان، قدرت تجزیه و تحلیل ، هم دشمن شناس بود و هم زمان شناس، اهل جهاد و هجرت، شجاع و قاطع و سازش ناپذیر، بردبار و خویشتندار، خیرخواه مردم، دانست و تأکید کرد: این صفات برای فرماندهان و مدیران ما در نیروهای مسلح، فراراه و مسیری است مشخص؛ چراکه آنها بناست از فرمانده کل قوا تبعیت کنند و عینا این اتفاق افتاده است.

توسعه فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد زمینه رشد، ارتقاء فرهنگ بسیجی از اثرات جشنواره مالک اشتر

زارعی یادآور شد: در این چهل ساله عمر انقلاب اسلامی، که گام اول آن را سپری کرده و وارد گام دوم شدیم، نیروهای مسلح ما اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان، با تبعیت از منویات ولایت، همواره در تحقق منویات رهبر و حفظ تمامیت ارضی کشور و همچنین مقابله با تهدیدات دشمن ایستاده اند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیرازتصریح کرد: امروز اگر می بینیم که کشورمان امن است، اگر می بینیم که ما در منطقه سرمان را بالا گرفته و در مقابل دشمنان ایستاده ایم، به دلیل همین مالک اشترهای زمانه و شما بسیجیان بصیر است که در صحنه ایستاده اید.

وی با بیان اینکه امروز جشنواره مالک اشتر در سپاه ناحیه ثارالله(ع) برگزار می شود تا تجلیلی کند، از هرچند اندک، از شما بسیجیان در رده های مختلف که بیش از 500 رده را شامل می شود، افزود: اثرات و برکات این جشنواره، توسعه فرهنگ شایسته سالاری، رشد فرماندهان و مدیران، معرفی رده های الگو و موفق، ترغیب و رفع معایب و نواقص سازمانی، ایجاد زمیه بهره وری، ایجاد زمینه بروز خلاقیت ها و نوآوری ها، و تحقق انتظارات فرمانده معظم کل قواست که فرمودند: در گام دوم انقلاب، عرصه، عرصه جوانان است.

توسعه فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد زمینه رشد، ارتقاء فرهنگ بسیجی از اثرات جشنواره مالک اشتر

زارعی گفت: شما جوانان بسجی، باید برای گام دوم و دهه پنجم انقلاب خود را آماده کنید، آماده مقابله با تهدیدات و آرایش های جنگی جدید دشمن؛ که اتفاقا یکی از این آرایش جنگی ها، همین روزها در مباحث مختلف اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی در حال وقوع است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اینکه پایان سال 98، انتخابات را پیش رو داریم تأکید کرد: قطعا شما عزیزان، فرماندهان پایگاه های مقاومت، خود و بسیجیانتان را آماده می کنید تا نشست های بصیرتی برگزار کنید و فضا را آماده کنید؛ هم برای حضور باشکوه هم برای انتخاباتی هوشمند و هدفمند.

توسعه فرهنگ شایسته سالاری، ایجاد زمینه رشد، ارتقاء فرهنگ بسیجی از اثرات جشنواره مالک اشتر

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان