کد خبر: ۱۳۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
به مناسبت هفته بهزیستی:

تحویل 42 واحد مسکن به مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: 42 واحد مسکن به مددجویان بهزیستی در هفته بهزیستی تحویل داده خواهد شد.
به گزارش شیرازه، مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی استان فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه شعار امسال سازمان بهزیستی شفافیت، توانمندسازی و سلامت اجتماعی است، گفت: 18 هزار و 700 معلول مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند.

موسوی در خصوص میزان مستمری معلولان گفت: دریافتی مستمری بگیران به 174 هزار تومان رسیده است که افزایش 3 الی 5 برابری داشته است ، در سال‌های گذشته فقط فرد معلول از بهزیستی مستمری دریافت می‌کرد اما در حال حاضر فرد معلولی هم که سرپرست خانواده باشد به خانواده وی هم هزینه ای اختصاص داده می شود.

مدیر کل بهزیستی استان فارس در مورد چگونگی تامین مسکن معلولان اظهار داشت: طبق آیین‌نامه مصوب، همه خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر باید صاحب مسکن شوند که استان فارس بعد از تهران با 1 هزار و 264 سهمیه بیشترین خانوار دو معلولی در کشور را دارد که تاکنون 577 واحد واگذار شده و 42 واحد نیز در هفته بهزیستی و 141 واحد دیگر در هفته دولت به مددجویان تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه 40 واحدی مسکن فاضل در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد که آورده خانواده معلول برای مسکن 40 میلیون تومان، سهم پرداختی بهزیستی 15 میلیون تومان و پرداختی انجمن خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مسکن همچنین بنیاد مستضعفان 5 تا 10 میلیون تومان است و در شهر شیراز 220 واحد مسکن در دست احداث است که تا پایان سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد معولان استان فارس دارای تحصیلات دانشگاهی اما بی‌کار هستند، گفت: سال گذشته 32 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان ارائه شده که میزان اعتبار امسال به 83 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: برای ترغیب کارفرمایان برای اشتغال‌زایی و به‌کارگیری معلولان در واحدهای تولیدی تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه 5 ساله اعطاء می‌شود و علاوه بر آن سهم بیمه مددجو را پرداخت و کارایی را نیز جبران می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه مناسب سازی محیط یکی از مشکلات اساسی از نظر بهزیستی در شیراز است، گفت: مناسب سازی محیط گیر فرهنگی دارد و از سویی متخصصان معماری، طراحی و شهرسازی به این امر مهم توجهی نمی‌کنند، حتی پیاده رو مناسب برای افراد سالم در شیراز هم با موانع اشغال شده است.
تحویل 42 واحد مسکن به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی فارس از سویی مناسب سازی را مقوله‌ای آغاز شده اما ناقص دانست و گفت: البته مناسب سازی انجام نشود بهتر است تا اینکه ناقص باشد که امسال ۳۵ درصد فضاها مناسب سازی شده است، اما بیشترین مشکل در این زمینه در ارتباط با بانک‌ها است که آسانسور و سیستم بهداشتی استاندارد برای معلولان ندارند.

این مقام مسئول در خصوص کودکان کار و خیابانی نیز گفت: وجود کودکان کار و خیابانی یک شاخص منفی از معضلات اجتماعی است که 90 درصد آنها بد سرپرست و 10 درصد بی‌سرپرست هستند و از تعداد کودکان کار و خیابانی 67 درصد غیرایرانی و مابقی ایرانی هستند.

وی اضافه کرد : ازاین آمار 80 درصد کودکان کار و 20 درصد کودکان خیابانی هستند که سازماندهی می شوند بطوری که پس از شناسایی توسط نیروی انتظامی یا از طریق اورژانس اجتماعی به اردوگاه هدایت تحویل داده می‌شوند و لباس، غذای گرم، امکان استحمام و... در اختیار آن ها قرار می گیرد و تیم مشاوره و مددکاری نیز با این کودکان و خانواده‌شان ارتباط می گیرد که در نهایت به خانواده واگذار یا در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان