کد خبر: ۱۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

منطقه فوق سری ۵۱؛ بشقاب پرنده، موجودات فرازمینی و هشدار ارتش آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از مردم خواسته است تا از نزدیک شدن به محوطه موسوم به منطقه ۵۱، یک منطقه نظامی فوق سری در ایالت نوادا خودداری کنند.
به گزارش شیرازه، شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: چرا گروهی از مردم روی این منطقه حساسند و دلیل این حساسیت چیست؟ این گروه از افراد معتقدند موجودات فرازمینی، در این محل حضور دارند و بشقاب پرنده‌های سقوط کرده در پایگاه نظامی منطقه نگه‌داری می‌شوند.

نزدیک به یک و نیم میلیون نفر روی فیس‌بوک به دعوتی پاسخ مثبت داده‌اند که قرار است طی آن جمعیت انبوهی وارد این پایگاه فوق سری شود.

دولت آمریکا تا سالیان سال منکر وجود منطقه ۵۱ بوده است.

بانیان این رویداد در فیس‌بوک از مردم دعوت کرده‌اند تا ۲۰ سپتامبر جلوی این محوطه تجمع کنند و از آنجا وارد پایگاه شوند.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این زمینه هشدار داده و به واشنگتن پست گفته است، مقام‌های مسئول از چنین دعوتنامه‌ای درفیس‌بوک با خبر هستند.

این سخنگو در پاسخ به واکنش احتمالی در قبال افرادی که تلاش کنند وارد منطقه ۵۱ شوند، گفت نمی‌تواند درباره طرح‌های مشخص و اقدامات امنیتی صحبت کند اما او به افرادی که در صدد ورود به این منطقه فوق سری هستند، هشدار داده و گفته است این منطقه، در اختیار نیروی هوایی آمریکا است که از آن برای آموزش نیروها استفاده می‌شود و این نیرو، آماده دفاع از آمریکا و اموال آن است.

برخی کاربرانی که در فیس‌بوک از حضور خود در این رویداد خبر داده‌اند، می‌گویند که با آن به عنوان شوخی و جوک برخورد می‌کنند و قصدی برای حضور در این رویداد را ندارند.

با این حال، با توجه به اظهارات سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، به نظر نمی‌رسد مقام‌های مسئول به این رویداد به عنوان شوخی نگاه می‌کنند.

چه فرضیه‌هایی در باره منطقه ۵۱ مطرح است؟

افرادی که به تئوری‌های توطئه باور دارند، می‌گویند دولت آمریکا در باره موجودات فرازمینی و بشقاب پرنده‌ها اطلاعاتی در اختیار دارد ولی این اطلاعات را در دسترس همگان نمی‌گذارد.

این افراد بر این باورند که پایگاه منطقه ۵۱ که وجود آن در سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان جاسوسی آمریکا به رسمیت شناخته شد، محل نگه داشتن موجودات فرازمینی است که در اختیار دولت آمریکا قرار دارند. آنها می‌گویند بشقاب‌پرنده‌های سرنگون شده هم در این پایگاه نگهداری می‌شوند و البته دولت آمریکا این مسائل را تکذیب می‌کند.

انواع فرضیه‌ها در باره این پایگاه از سال ۱۹۸۹ آغاز شد؛ از زمانی که مردی به نام باب لازار در مصاحبه با یک تلویزیون آمریکایی گفت که او فیزیکدانی است که در این منطقه کار کرده است.

باب لازار گفت، او در طرح پیاده کردن یک بشقاب پرنده حضور داشته و اسناد دولتی درباره حضور موجودات فرازمینی روی زمین را خوانده است.

باب لازار سند و مدرکی در مورد حرف‌هایی که می‌زد نداشت و هیچ سندی هم درباره مدرک دانشگاهی‌ او در رشته فیزیک موجود نبود اما اظهاراتش قطعا باعث انتشار انواع و اقسام داستان‌ها در باره منطقه ۵۱ شد.

توماس بولارد، نویسنده کتاب افسانه و معمای بشقاب‌پرنده‌ها می‌گوید: بعد از این که اطمینان میان دولت و جامعه بر سر ماجراهای ویتنام و واترگیت از بین رفت، رازول و منطقه ۵۱ وارد فرهنگ لغات عامه شدند و از آنها برای بیان دورویی مقام‌های رسمی استفاده می‌شود.

رازول شهری در نیومکزیکو است که برخی می‌گویند در سال ۱۹۴۷ یک بشقاب پرنده در نزدیکی آن سقوط کرد. ارتش آمریکا اعلام کرد، آنچه سقوط کرد یک بالون هواشناسی بود.

دولت آمریکا در دهه نود میلادی اذعان کرد آنچه سقوط کرد یک بالون تجسسی برای آزمایش هسته‌ای بوده اما به رغم این توضیحات، بسیاری هنوز مجذوب این حادثه هستند و تئوری‌های توطئه بسیاری در مورد آن منتشر شده است.

منطقه ۵۱ بخشی از یک پایگاه نظامی در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی لاس‌وگاس در نوادا است.

دولت آمریکا آن را منطقه محدوده آموزش و تست نوادا می‌خواند که بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز است. مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور مشخص نیست چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شود.

ورود به این پایگاه برای مردم عادی کار بسیار دشواری است. ورود و حتی نزدیک شدن به آن ممنوع است و گارد مسلحانه از آن به طور دائم مراقبت می‌کند. همچنین ورود به حریم هوایی این پایگاه بدون مجوز ممنوع است./ایسنا


نظرات بینندگان