کد خبر: ۱۳۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

لیست بالا بلند عضو شورای شهرشیراز از عدم اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری

برکناری کارشناسان و مدیرانی که نظرات کارشناسی شان بر خلاف نظر مدیران مافوق خود بوده، بکارگیری نیروهای در آستانه بازنشستگی و با سطح تحصیلات پایین و عدم توجه به جوان‌گرایی، عدم وجود برنامه مدون برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی اینها بخشی از تذکرات دکتر «نواب قائدی»رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز خطاب به حیدر اسکندرپور می باشد.
به گزارش شیرازه، عدم اجرای برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر عنوان تذکر دکتر «نواب قائدی»رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به شهردار در صحن علنی شورا بود.
متن تذکر بدین شرح است: پیرو بررسی‌های صورت گرفته و علی رغم تذکرات شفاهی و مکاتبات انجام شده، سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در اجرای برخی از مصوبات این شورا که به شرح زیر می باشد کوتاهی داشته است: 

عدم اجرای مصوبه شماره 3847 مورخ 18/09/96 شورای اسلامی شهر با موضوع دستورالعمل ارائه خدمات بر خط حمل و نقل مسافر‌درون شهری. قابل ذکر است مطابق با تکلیف شماره 73 بودجه سال 1398 شهرداری شیراز، سامانه‌های حمل و نقل برخط بار و مسافر حداکثر تا پایان تیر 98 و با اولویت‌ ناوگان تحت پوشش شهرداری و از طریق بخش خصوصی بایستی راه‌اندازی شود که این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

عدم ارائه لایحه هزینه‌های بالاسری ناشی از خدمات مدیریتی شرکت‌های حمل و نقل مسافر درون شهری موضوع بند 1 از بخش الف ماده 18 دستورالعمل اجرايي نحوه تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های خصوصی و تعاونی حمل‌و‌نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه (مصوبه شماره 5673 مورخ 27/12/96 شورای اسلامی شهر). 

عدم ارائه شیوه‌نامه نحوه نقل‌و‌انتقال ناوگان اتوبوس موضوع تبصره 1 بند ز ماده 4 دستورالعمل نحوه واگذاری اتوبوس‌های تحت مالکیت شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مصوبه شماره 3252 مورخ 04/08/96 شورای اسلامی شهر. 

علاوه بر موضوعات مذکور، موارد ذیل نیز به عنوان مشکلات جدی مرتبط با سازمان حمل و نقل مسافر قلمداد می‌‌شود:

عدم ارائه لایحه نرخ خدمات حمل و نقل تاکسیرانی علی رغم وجود تورم بالا و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری. 

عدم وجود برنامه مدون برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی و حمایت از رانندگان زحمتکش تاکسی. 

بکارگیری نیروهای در آستانه بازنشستگی و با سطح تحصیلات پایین و عدم توجه به جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری در واگذاری پست‌های آن سازمان. 

همچنین اخیراً مشاهده شده است که در شهرداری شیراز، کارشناسان و مدیرانی که نظرات کارشناسی بر خلاف نظر مدیران مافوق خود ارائه کرده‌اند، برکنار یا تعلیق شده‌اند که در صورت تکرار و عدم توجه به تذکرات، به صورت مصداقی بیان خواهد شد.

بنابراین به شهردار تذکر داده می‌شود تا در اسرع وقت به این موضوعات پرداخته، اقدامات مقتضی صورت گرفته و نتیجه به این شورا اعلام شود.

نظرات بینندگان