کد خبر: ۱۳۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۸
سرپرست دفتر نمايندگي توليت آستان قدس رضوي در فارس در گفتگو با شیرازه:

آموزش 9هزار خادمیار در فارس/ 12روز خدمت در حرم رضوی، سهم هر خادمیار در سال

سی و پنجمین دوره آموزش خادمیاران رضوی در فارس به کار خود پایان داد.

جابر مهدیار، سرپرست دفتر نمايندگي توليت آستان قدس رضوي در فارس در حاشیه سی و پنجمین دوره آموزش خادمیاران رضوی در شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در اختتامیه این دوره، خادمیاران رضوی در فارس به مرز 9هزار نفر خواهند رسید.

وی با بیان اینکه این دوره مقدماتی است و خادمیاران دوره تکمیلی را در حین خدمت طی خواهند کرد افزود: خادمیاران، دوره های تکمیلی را که به دو قسمت حضوری که کاملا تخصصی است؛ و غیر حضوری که عمومی است و از طریق فضای مجازی دورس ارائه می شود را همزمان با آغاز خدمت طی خواهند کرد.

آموزش 9هزار خادمیار در فارس/ 12روز خدمت در حرم رضوی، سهم هر خادمیار در سال

مهدیار ادامه داد: پس از برگزاری این دوره آموزشی، خادمیاران، عرصه خدمتی خود را بر اساس تخصصشان انتخاب می کنند و متناسب همین عرصه خدمتی، خدماتی به جامعه و محرومین ارائه خواهند داد.

سرپرست دفتر نمايندگي توليت آستان قدس رضوي در فارس اظهار داشت: خادمیاران پس از آغاز به ارائه خدمت، ثبت فعالیت خود به ازاء هر هفته 6ساعت را در در صفحه خود در سایت ثبت می کنند که پس از تأئید این خدمات، مجاز خواهند شد که در حرم آقا امام رضا(ع) هم خدمت کنند.

به گفته وی، در حرم مطهر، مکان های مشخص تحت عنوان سمت های خادمیاری مشخص شده و سیستم کاری به صورت آنلاین قابل روئت است و در در طول سال، بین 12 تا 14 روز مجاز به خدمت در حرم مطهر خواهند بود.

مهدیار تأکید کرد: همه این شرایط مبتنی بر خدماتی است که خادمیاران در شهر و استان خود برای خدمت به محرومین ارائه می دهند که در واقع پاداش خدمت به محرومین، خدمت در محضر مبارک امام رضا(ع) است.

آموزش 9هزار خادمیار در فارس/ 12روز خدمت در حرم رضوی، سهم هر خادمیار در سال

سرپرست دفتر نمايندگي توليت آستان قدس رضوي در فارس تصریح کرد: در برنامه های آموزشی و در تداوم برنامه های خدمات به محرومین، آموزش های تخصصی ویژه ای هم پیش بینی شده که آن هم در زمینه های مختلف در جهت رفع شبهات و افزایش معلومات اجتماعی، عمومی، زیارت و تقویت اندوخته های علمی خادمیاران است.

به عقیده مهدیار، این دوره ها که دوره های اختصاصی آستان قدس رضوی است، عملا زمینه را برای چگونگی خدمت به زائرین مساعد می کند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حرمین مطهر دیگر در سطح استان فارس هماهنگ هستیم افزود: خدمت تمام خادمینی که در این حرم های مطهر خدمت می کنند، به حساب خدمت در حرم امام رضا(ع) گذاشته می شود و به عنوان سوابق سنواتشان ثبت می شود. لذا علاوه بر این که خادمیاران برای رفع محرومیت خدمت می کنند، با آموزش هایی ک می گذرانند، از خادمیاری رتبه 3، با توجه به ساعات و کار انجام داده شده، ارتقای رتبه به 2 و یک کسب می کنند و در نهایت به خادمیاران تشرفی نائل می آیند.

سرپرست دفتر نمايندگي توليت آستان قدس رضوي در فارس تصریح کرد: هرکدام از این رتبه ها، طول دوره و امتیازات خاصی می خواهد که با توجه به زمیه تخصصی خدمات، و درست و بهتر انجام دادن خدمات شش ساعت در هفته، خادمیاران ارتقا خواهد داد.

مهدیار گفت: در سایت های شخصی خادمیاران، شش ساعت خدمت به محرومین و زائرین پیش بینی شده است که این شش ساعت می تواند در محل سکونت، محل کار، شهر یا استان خودشان باشد یا 12 روز در حرم مطهر باشد.

آموزش 9هزار خادمیار در فارس/ 12روز خدمت در حرم رضوی، سهم هر خادمیار در سال

به گفته وی، از آنجا که رفع نیاز نیازمندان از سیره ائمه اطهار(ع)، پس هیچ فرقی نمی کند که افراد در کجا خدمت کنند. عملا به معنای این است که امام عزیز ما در همه جا حضور دارند و چه در حرم و چه غیر حرم، خدمت به محرومین، خدمت به امام رضا محسوب می شود، اینجاست که سوابق خدماتی خادمیاران را ثبت می کنیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان