کد خبر: ۱۳۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

وزير راه و شهرسازي فاز نخست مرکز عمليات ايمني و اضطراري را افتتاح مي کند/ بررسي نهايي نرم افزار انتقال اطلاعات ايمني فرودگاه ها

مسوول راه‎اندازي مرکز عمليات ايمني و اضطراري با اشاره به بازديد و بررسي نهايي پروژه قابل افتتاح فاز نخست مرکز عمليات ايمني و اضطراري توسط مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران از افتتاح آن توسط وزير راه و شهرسازي خبر داد.
امیرحسین رحیمی، در گفت و گو با روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فردا (30 تیر) فاز نخست مرکز عملیات ایمنی و اضطراری توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود، گفت: پنجشنبه 27 تیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به منظور بررسی نهایی روند اجرایی و ارایه توصیه‎های لازم با حضور در مرکز عملیات ایمنی و اضطراری به بازدید از این پروژه پرداخت.

مسوول راه‎اندازی مرکز عملیات ایمنی افزود: امیرمکری در این بازدید ضمن بازبینی اطلاعات آنتن های چهار رادار در نظر گرفته شده برای دریافت اطلاعات زمان بحران، نرم افزار پایش اطلاعات ایمنی 9 فرودگاه و CCTV در 22 فرودگاه برای ارسال تصاویر موردنیاز در زمان بحران را بررسی کرد.

رحیمی گفت: فاز اول راه‎اندازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری (SOC&EOC) مربوط به عملیات انتقال اطلاعات ایمنی 9 فرودگاه بزرگ بین‎المللی کشور شامل مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، بندرعباس، کرمان، یزد، شیراز و اصفهان در قالب نرم افزار ویژه طراحی شده برای آن است که آزمایش‎های اولیه نیز بر روی آن انجام شده است. در فاز دوم اطلاعات ایمنی 33 فرودگاه مرز هوایی نیز به نرم افزار منتقل می‎شود و امیدواریم در بهمن 98 اطلاعات ایمنی تمام فرودگاه های کشور را وارد این نرم افزار جامع کنیم.


نظرات بینندگان