کد خبر: ۱۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸
مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس اعلام كرد:

مسابقات ملی موبايل، اپليكيشن و هوش مصنوعي در فارس برگزار مي‌شود

مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس اعلام كرد كه مسابقات آزاد كشوري به ميزباني استان در آذرماه امسال در رشته موبايل اپليكيشن و هوش مصنوعي برگزار مي‌شود.
به گزارش شیرازه، حشمت كوشكي مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس در يك كنفرانس خبري با تاكيد بر اينكه مهارت آموزي بايد به يك گفتمان در جامعه بدل شود، گفت: مهارت كار، نخستين اولويت ما در آموزش فني‌و‌حرفه‌اي است.

مسابقات ملی موبايل، اپليكيشن و هوش مصنوعي در فارس برگزار مي‌شود

وي كه اعتقاد دارد يك آموزش با كيفيت به استاندارد خوب، مربيان، مكان و تجهيزات مناسب نياز دارد، افزود: براي اولين بار ٤٢ استاندارد آموزشي را سال گذشته به مركز ارسال و تاييديه آن را گرفته‌ايم.

مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس با اشاره به وجود٥٠ مركز دولتي و ٧٠٠ آموزشگاه خصوصي در استان، خاطرنشان كرد كه سازمان دهي دوباره تجهيزات متناسب با نياز كارگاه و ارتقاي استانداردها در دستور كار قرار گرفته است.

كوشكي ادامه داد: با توجه به اينكه امروزه ساختار و تركيب مشاغل به واسطه تغييرات محيطي در حال تغيير است و متعاقب آن تكنولوژي و فناوري‌هاي جديد نيز به سرعت در حال تغيير است، لذا به دنبال راه‌اندازي رشته‌هاي جدي هستيم.

وي به اجراي ويژه برنامه‌هاي هفته ملي مهارت در فارس اشاره و عنوان كرد: برگزاري جشن بزرگ خانواده فني‌وحرفه‌اي، رونمايي از ٣٠ كارگاه جديد آموزشي در سطح استان، افتتاح ٦ آموزشگاه فني و حرفه‌اي، ارائه بسته‌هاي حمايتي بخش خصوصي در راستاي نيازسنجي آموزشي آموزشگاه‌ها، افتتاح مركز مهارت آموزي و مشاوره شغلي در دانشگاه شيراز، ديدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاري دومين همايش مهارت آموختگان پرسنل وظيفه نيروهاي مسلح در پادگان شهيد دوران از جمله برنامه‌هايي است كه در هفته ملي مهارت در دستور كار قرار گرفته است.

مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس همچنين افتتاح نمايشگاه هفته ملي مهارت در پارك جنت بالغ بر ٥٠ غرفه، برگزاري پياده روي خانوادگي در پياده راه سلامت بلوار شاهد، برگزاري دومين استارتاپ مهارتي ويژه كارآموران و مربيان، رونمايي از سند توسعه مهارتي استان، رونمايي از سامانه شهروند الكترونيك و سامانه مكاتبات اداري آموزشگاههاي ازاد، سامانه يكپارچه مديريت منابع انساني در حوزه حضور و غياب، حقوق و دستمزد و ارتقاي شغل و تجليل از پيشكسوتان مهارتي و اتحاديههاي زيرمجموعه اتاق اصناف استان از ديگر برنامه‌هاست.

كوشكي اضافه كرد: با ظهور فناوري‌هاي نوين و راهبري در دنيا، زمينه پيدايش آن در كشور هم احساس مي‌شود كه اين مهم نياز به نيروي ماهر براي ارتقاي سطح ماشين‌آلات، نگهداري و ... دارد.

وي اظهار كرد: علاوه بر آموزش‌هاي سخت افزاري و تخصصي، آموزش‌هاي نرم‌افزاري همانند؛ تفكر انتقادي و خلاقيت، كارآفريني، حل مسئله، مديريت زمان، كار تيمي و ... را نیز دنبال مي‌كنيم.

به گفته مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس، بالغ بر ٩٠ درصد از متقاضيان مهارت آموزي آموزش‌هاي فني وحرفه‌اي داراي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد هستند.

كوشكي يادآور شد: ٣٠ كارگاه آموزشي كه در هفته ملي مهارت در سطح استان راه‌اندازي مي‌شوند در رشته‌هاي خانه‌هاي هوشمند، نانوايي، مبل سازي، گوهرتراشي، طلا و جواهر، نصاب دوربين‌هاي مدار بسته و صنايع چوب مشغول به فعاليت مي‌شوند.

وي همچنين گفت: ٧٠ درصد كارآموزان در آموزشگاههاي آزاد استان را زنان و ٣٠ درصد را مردان تشكيل مي‌دهند اما در آموزشگاههاي دولتي اين نسبت برعكس است.

مديركل آموزش فني‌وحرفه‌اي فارس در بخش پاياني سخنان خود بيان كرد كه در چهارماهه امسال ٢٢ هزار و ٦٤٧ دوره معادل دو ميلون و٤٧٧ هزار و ٦٧٩ هزار نفر ساعت آموزش داده‌ايم.

كوشكي همچنين به عملكرد اين اداره‌كل در بحث راه‌اندازي ٥ كارگاه تخصصي سنجش مهارت هم اشاره و اضافه کرد: استقرار سيستم‌هاي نظارتي و كنترل مركزي با دوربين‌هاي مدار بسته در اين راستا نيز انجام شده است.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان