کد خبر: ۱۳۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

تشریح برنامه های هفته نماز جمعه در چله اقامه

احمد فخار زاده دبیر اجرایی کمیته برگزاری چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه استان فارس با بیان اینکه هفته نماز جمعه از 1 مرداد تا 7 مرداد می باشد افزود: برنامه های متنوعی در این هفته تدارک دیده شده است که با شروع پیش برنامه ها از امروز آغاز خواهد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ستوده مسئول ستاد نماز جمعه های استان فارس در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام فرا رسیدن چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه افزود: نهادینه شدن نماز جمعه با این چله اقامه خواهد شد و در سطح کشور ستاد اجرای برنامه های تدوین شده هفته نماز جمعه زیر نظر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تشکیل شده است و به تناسب ستاد کشوری، کمیته استانی با ریاست آیت الله ملک مکان، ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس تشکیل شده است.
در شورای فرهنگ عمومی وظایف نهاد و دستگاه های مرتبط با مسائل فرهنگی استان تبیین شده است و آقای فخار زاده به عنوان دبیر اجرایی این کمیته استانی معرفی شده اند.

تشریح برنامه های هفته نماز جمعه

احمد فخار زاده دبیر اجرایی کمیته برگزاری چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه استان فارس با بیان اینکه هفته نماز جمعه از 1 مرداد تا 7 مرداد می باشد افزود: برنامه های متنوعی در این هفته تدارک دیده شده است که با شروع پیش برنامه ها از امروز آغاز خواهد.

تشریح برنامه های هفته نماز جمعه

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز برنامه های پیش از شروع هفته نماز جمعه را تشریح کرد و گفت: در روز یکشنبه 30تیر ماه جلسه شورای اداری شیراز با حضور فرماندار شیراز جهت تعامل بیشتر برگزار خواهد شد. همچنین اردو جهادی روستای گردخون با هدف شناسایی و حل مشکلات روستا های اطراف شیراز با حضور مشاوران و جمعی از مسئولین اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه 31 تیر ماه گردهمایی مسئولین ستاد نماز جمعه های فارس با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در ستاد برگزاری نماز جمعه برگزار خواهد شد.

سه شنبه 1 مرداد ماه: افتتاح نمایشگاه آدینه، نمایشگاهی از فعالیت های ستاد نماز جمعه شیراز در خیابان 9 دی ساعت 10 صبح

دیدار امام جمعه شیراز با جانبازان در آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان ساعت 11

برگزاری مسابقه کتاب خوانی از تفسیر سوره جمعه ، دیدار با خانواده های شهدای نماز جمعه، افتتاح کتابخانه آدینه

چهارشنبه 2 مرداد ماه: دیدار اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه و آیت الله دستغیب و آیت الله حدائق

برگزاری کلاس اخلاق همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهدا با حضور آیت الله دژکام

پنج شنبه 3 مرداد ماه: گلباران قبر آیت الله دستغیب و قبور شهدا با حضور اعضا ستاد نماز جمعه و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع)

جمعه 4 مرداد ماه: تجلیل از ائمه جمعه سابق شیراز، اجرای گروه سرود، تجلیل از نام آوران عرصه فرهنگ و هنر و ورزش، دیدار مردمی امام جمعه با حضور مسئولین، اهدا جوائز به منتخبین مسابقه کتاب خوانی در پیش از شروع خطبه های نماز جمعه

شنبه 5 مرداد ماه: همایش جوانان در ستاد نماز جمعه شیراز ساعت 18:30 با حضور آیت الله دژکام و 19 مجمع مشورتی امام جمعه و دیدار اعضای ستاد نماز جمعه با استاندار فارس جهت دیدار و تعامل بیشتر.

یکشنبه 6 مرداد ماه: همایش بانوان در حرم احمد ابن موسی (ع) ساعت 18 و دیدار اعضا ستاد نماز جمعه با فرماندار شیراز.

دوشنبه 7 مرداد ماه: همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه و بازدید اعضا ستاد نماز جمعه از خبرگزاری فارس و ایرنا

گفتنی است اولین اقامه نماز جمعه کشور در 5 مرداد ماه 1358 و به امامت آیت الله طالقانی در شهر تهران صورت گرفته است.


برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان