کد خبر: ۱۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

استاندار فارس: ماموران شهرداری با دستفروشان برخورد نکنند

استاندار فارس از برخورد اخیر ماموران شهرداری یکی از شهرهای این استان با دستفروشان انتقاد کرد و خواستار خودداری و پرهیز ماموران شهرداری در تمام شهرهای استان از تکرار و انجام چنین رفتاری شد.
به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان و خودداری از برخوردهای مغایر با شأن انسانی با آنها اعلام کرد: با دستفروشانی که برای یک لقمه نان حلال کار می‌کنند نباید برخورد کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود به دنبال این دستور، شهرداران و دست اندرکاران مدیریت شهری در شهرستان‌های فارس ضمن جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، در زمینه ساماندهی، مساعدت و حمایت از دستفروشان که بعضاً از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه هستند اقدامات لازم را انجام دهند.

برخورد مأموران شهرداری یکی از شهرهای استان با دستفروشان و انتشار فیلم آن در شبکه‌های مجازی، طی روزهای گذشته واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

مأموران شهرداری به استناد قانون شهرداری‌ها که حدود ۶۸ سال از آن می‌گذرد با کسانی که آنان را بوجود آورنده سد معبر می‌نامند برخورد می‌کنند.

رفع سد معبر که بعدها به این قانون الحاق شد و مربوط به بهمن ۱۳۴۵ است به عهده شهرداری‌ها گذاشته شد.

در این قانون آمده است: کسانی که بدون اجازه شهرداری از پیاده روها استفاده تجاری می‌کنند، مرتکب سد معبر شده‌اند و شهرداری وظیفه دارد با آنان برخورد کند.

سد معبر از دیدگاه برخی مجریان این قانون شامل فروشندگان چند شانه سر، گیره لباس، دمپایی، زیرپیراهنی و شیر بلال می‌شود.

گویا در این قانون مشخص نشده مغازه‌هایی که پیاده روها را با اهداف تجاری اشغال کرده‌اند و می‌کنند مشمول سد معبر هستند یا خیر.

هم اینک پیاده روها و بخشی از خیابان مجاور پیاده روها در خیابان نادر شیراز حد فاصل فلکه فرودگاه قدیم تا حوالی چهارراه پارامونت در اشغال مغازه داران نصب کننده ضبط و باند اتومبیل است.

مواردی از برخورد شهرداری با چنین مغازه‌هایی یا مشاهده نشده یا شهرداری از برخوردهای خود نسبت به این مغازه‌ها اطلاع رسانی نکرده است.

ایرنا

نظرات بینندگان