کد خبر: ۱۳۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

توقیف نفتکش انگلیسی پایانی بر تحقیر ایران زمان پهلوی توسط روباه پیر

نسل جوان کنونی با رهبری آیت الله سید علی خامنه ای آماده پاسخگویی به هر گستاخی غربی ها و خصوصا این روباه پیر هستند و دیگر دوران تحقیر ایرانی به سر آمده است...

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ روز جمعه اعلام شد که ایران یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده و مسیر آنرا به سمت ساحل خود تغییر داده است. این خبر مهم بعد از توقیف نفتکش ایرانی و هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر جبران این دشمنی انگلیس به سرعت رسانه های جهان را در نوردید و مایه غرور میلیون ها ایرانی گردید که سالهاست تحقیر شده بودند. برای بهتر درک کردن بزرگی و عظمت اقدام ایران و غروری که به ایرانیان دست داده است، باید تاریخ را ورق زد و خواند، آنچه بر ایرانیان در زمان پادشاهانی گذشته است که اکنون عده ای آنها را مقتدر می دانند.

یکی از این صفحات حوادث مربوط به تسخیر ایران در شهریور 1320 است. رضاخان که همه او را پادشاهی مقتدر و دارای ارتشی قوی می دانستند در این ماه دچار فلاکتی شد که نه تنها او را بلکه همه ایرانیان را خوار و ذلیل کرد و سبب مرگ بیش از 8 میلیون ایرانی شد. زمانی که انگلیس هر کاری که می خواست در ایران انجام می داد و ایرانیان هیچ جایگاهی در نزد آنان نداشتند، حتی رضاخانی که خود منصوب کرده بودند.
 روایت زیر نهایت این تحقیر را نشان می دهد:
در تاریخ آمده است که در ابتدای شهریور 1320 انگلیس، شوروی و آمریکا برای تسخیر ایران دنبال بهانه بودند تا از این کشور پلی برای پیروزی در جنگ جهانی دوم بسازند. از اینرو ساعت 4 صبح سوم شهریور سفیر انگلیس و شوروی سوار بر خودرو سفارت انگلیس راهی خانه نخست وزیر ایران می شوند تا فقط به او بگویند که هم اکنون به شما حمله می کنیم. وقتی به درب منزل منصور نخست وزیر رضاخان می رسند بعد از زنگ زدن، راننده انگلیسی با لگد به درب منزل نخست وزیر ایران می زند تا درب را بشگایند و سپس سفیر وارد منزل می شود و یک نامه را تحویل نخست وزیر داده و می گوید هم اکنون به کشور شما حمله می شود و بدون هرگونه توضیح بیشتر با بی احترامی منزل سفیر را ترک می کند.

فردا که ماجرا برای رضاخان بازگو شده و او می داند که انگلیس جنوب غربی  و شوروی شمال ایران را تسخیر کرده است، سراسمیه می خواهد که با سفیر انگلیس دیدار کند و کفیل وزارت امور خارجه را جهت آوردن آنها مامور می کند. عامری بیان می دارد که با سفارت انگلیس تماس گرفتم و گفتم باید با بولارد صحبت کنم، در کمال بی ادبی به او گفته می شود سفیر خواب است و باید تا 2 بعد از ظهر صبر کند و نمی توانند او را بیدار کنند.

در این مدتی که سفیر از ساعت 4 بامداد تا 10 صبح در خواب بوده، انگلیس به همراه دو کشور دیگر، نیمی از ایران را تسخیر کرده و سبب کشته و مجروح شدن 8 هزار سرباز ایرانی در چند ساعت و سپس قحطی بزرگ در ایران و کشته شدن 8 میلیون غیر نظامی دیگر می گردد که نه تنها هیچگاه از ایران معذرت خواهی نکرد، بلکه اجازه پرداخت غرامت به ایران نیز نداد.

در این حمله ارتش رضاخان تقریبا از بین رفته و جز در چند نقطه محدود عملا نمی تواند هیچ کاری انجام دهد، بگونه ای رضاخان مجبور به صدور دستور ترک مخاصمه و تسلیم در برابر متجاوزین شده و ایران جولانگاه سربازانی می شوند که برای ایرانی کمتر از حیوان خود ارزش قائل می شوند. و پادشاه ایران نیز که عده ای او را مباهات ایران می دانند توسط انگلیس با خفت تبعید می شود و پسرش را به جای او بر منصب قدرت می نشانند.

حال بعد از 57 سال از آن تحقیر شدن های مکرر، بار دیگر عناصر مومن در نظام جمهوی اسلامی ایران، از انگلیس انتقام گرفته و در پاسخ به توقیف نفتکش ایرانی، نفتکش آنها را توقیف کردند، تا نشان دهند که نسل جوان کنونی با رهبری آیت الله سید علی خامنه ای آماده پاسخگویی به هر گستاخی غربی ها و خصوصا این روباه پیر هستند و دیگر دوران تحقیر ایرانی به سر آمده است.

سید محسن هاشمی




نظرات بینندگان