کد خبر: ۱۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

نمایشگاه گروهی حیات ذهن گشایش یافت

این گونه نمایشگاه های دانش آموزی هم باعث افزایش روحیه خودباوری و پیشرفت آنان و هم باعث دید شدن هنر در نگاه عامه مردم خواهد شد.
 نمایشگاه گروهی حیات ذهن، آثار دانش آموزان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم رشته گرافیک هنرستان های امام رضا(ع) و فاطمه زهرا(س) کازرون با حضور مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی و ... در نگارخانه ایمان و دانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گشایش یافت.

مهدی رنجبر گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث خواهد شد تا دانش آموزان برای ورود مؤثرتر به هنر گام های محکم تری بردارند و متوجه اهمیت هنر و دانش خود شوند.

رنجبر ادامه داد: سخن گفتن از آسیب های اجتماعی آن هم در قالب پوستر، برای دانش آموزان به ویژه در شهرستان ها که امکانات کمتری وجود دارد، نشان از عمق اندیشه و هنر آنان دارد که توانسته اند درد و درمان را در یک طرح جمع کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این گونه نمایشگاه های دانش آموزی هم باعث افزایش روحیه خودباوری و پیشرفت آنان و هم باعث دید شدن هنر در نگاه عامه مردم خواهد شد.

فائزه دانش، معلم و مشاور دانش آموزان این دو مدرسه نیز گفت: گرافیک یک زبان عام است که بدون هیچ سخن و واژه ای می تواند با عامه مردم صحبت کند.

این نمایشگاه به مدت یک هفته آثار فهیمه مردانی، بهار ایزددوست، ملیکا صادق زاده، آیدا ذاکرحسینی، زهرا امیدوار، زهرا فخار، زینب موسوی، حدیث صمدی، شادی رزمجو، شقایق شجاعی، شهناز زارع، صدف کرمی، عاطفه موسوی، فاطمه افروز، فرزانه دارابی، مریم رنجبر، مریم یگانه، هستی پدیدکار، هانیه قاسمی زاده، هانیه محسن پور و...را برای عموم به نمایش می گذارد.

نمایشگاه حیات ذهن اثار پوستر هنرجویان هنرستان فنی فاطمه زهرا(س) و هنرستان کاردانش امام رضا(ع) زیرنظر فائزه دانش، هنرآموز گرافیک شهرستان کازرون می باشد.

هدف از برگزاری نمایشگاه حیات ذهن در وهله اول ایجاد پل ارتباطی بین طراحان و هنرجویان گرافیک با افراد جامعه است. که بسیار مهم تلقی میشه که این امر بسترسازی فرهنگی برای اینده گرافیک ایران می باشد .

دومین هدف از برگزاری این نمایشگاه رشد و شکوفایی استعداد هنرجویان و همچنین افزایش آگاهی جامعه در خصوص رشته گرافیک می باشد.

مهم ترین نکته برای هنرجویان رشته گرافیک این است، که باید مفاهیم به صورت دیداری در ذهن شان جا بگیرد، معنا و مفهوم در عالم هنر بی واسطه، می تواند به فرم و شکل تبدیل شود و با تمرین و ممارست و خوب دیدن، شنیدن و تمرکز بر جهان اطراف اتفاق می افتد.



 

نظرات بینندگان