کد خبر: ۱۳۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

موفقیت پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در درمان نوزاد مبتلا به صرع

جراح مغز و اعصاب بیمارستان نمازی شیراز از جراحی صرع برای نوزاد۸ماهه دراین بیمارستان خبر داد و گفت: از۱۰سال گذشته تا کنون در بیمارستان نمازی شیراز جراحی صرع انجام می شود که این نوزاد به عنوان دویست و هفتاد و پنجمین بیمار مبتلا به صرع مورد جراحی صرع قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، دکتر محمدصادق مسعودی جراح مغز و اعصاب بیمارستان نمازی انجام این نمونه از جراحی های موفقیت آمیز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مهم توصیف کرد و افزود: امروزه افتخار داریم نوع درمان و تشخیص بیماری صرع در بیمارستان نمازی، مطابق با تمام استاندارهای علمی دنیا با کمترین هزینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: اعضای تیم بخش تشنج بیمارستان نمازی موفق به انجام این جراحی درمان برای یک نوزاد هشت ماهه شدند.

این جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هم اینک با فعالیت تیم فوق تخصصی صرع در بیمارستان نمازی قادر هستیم تعداد جراحی بیمار صرع مقاوم به دارو در سال را افزایش دهیم، گفت: با توجه به اینکه درمان و جراحی برخی از این بیماری مانند دیگر درمان ها یک اقدام عام المنفعه است و هزینه قطعه الکترونیکی آن برای مجموعه وزارت بهداشت هزینه بر است، حمایت نیکوکاران موجب می شود بتوانیم تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری را درمان کنیم.

دکتر مسعودی با اشاره به فعالیت فوق تخصصی بخش تشنج بیمارستان نمازی گفت: چنانچه تمام تجهیزات این جراحی فراهم باشد، می توانیم بدون هیچ وقفه زمانی بیماران را جراحی کنیم.

وجود۴۵هزار بیمار صرع در فارس

دکتر علی اکبر اسدی پویا رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی به تعداد بیماران مبتلا به صرع در فارس و گفت: در حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایران و ۴۵هزار درفارس مبتلا به صرع هستند که چنانچه درمان نشوند،خطر بروز عوارض شدید وحتی خطر مرگ برای انان وجود دارد.

این عضو ایرانی انجمن جهانی صرع با بیان اینکه براساس آمارها پیش بینی می شود ۱۵هزار بیمار مبتلا به صرع در فارس مبتلا به نوع مقاوم به دارو باشند، تاکید کرد: ضرورت دارد این افراد با تشخیص به موقع جراحی شوند تا بیماری آنان پرخطر نشود.

احتمال درمان۷۰درصدی بیماری صرع در بیمارستان نمازی

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاد آور شدیکی از مهمترین و موثرترین اقدامات برای این نوع بیماران، جراحی صرع است که۷۰درصد احتمال درمان وجود دارد.

اختلاف۱۰جراحی صرع در شیراز و آمریکا

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با مراکز درمانی آمریکا است،ادامه داد: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه۳۰جراحی را انجام دهند و در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه۴۰مورد جراحی گزارش می شود.

او اضافه کرد: در سال گذشته از چین، عراق و دیگر کشور های حاشیه ای برای درمان به این بخش مراجعه داشتند.

این فلوشیپ فوق تخصص صرع، تشنج و نوار مغز به سابقه فعالیت بخش تشنج بیمارستان نمازی شیراز اشاره کرد و گفت: از۱۱سال گذشته تا کنون، این بخش با برخورداری از قسمت های مختلف جراحی صرع و بخش های جراحی داخلی مغز و اعصاب و روان به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی جنوب کشور شناخته شده که مطابق با استاندارهای دنیا جراحی های موفقیت آمیزیدر این مرکز انجام می شود.

دکتر اسدی پویا افزود: درحدود۲۰درصد بیماران مبتلا به بیماری صرع، مقاوم به دارو هستند.

او بیان کرد: بیشتر این بیماران اقشار آسیب‌پذیر هستند که اعلب شغل ندارند و برای مسایل آنان نیازمند حمایت نیکوکاران عرصه سلامت هستیم.

به گفته این پزشک متخصص در بیماری صرع تعدادی از سلول‌ های مغزی به صورت افسار گسیخته فعالیت می ‌کنند و باعث حرکات غیر طبیعی در بدن می ‌شوند.

انتهای پیام/323
نظرات بینندگان