کد خبر: ۱۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

اعزام ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی/ عدم تغییر سهمیه فارس برای حج در مقایسه با سال گذشته

زائران خانه خدا از پس فردا در قالب ۲۵ کاروان از استانهای فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد عازم مکه مکرمه می شوند

علی‌رضا زینلی مدیرکل حج و زیارت استان فارس گفت: امسال ۲۳ کاروان در قالب ۳هزار و ۳۱۵ نفر همراه با عوامل و روحانی کاروان از اول مردادماه تا ۶ مردادماه طی ۱۵ پرواز برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی می‌شوند.

وی افزود: همه کاروان‌هایی که از فارس به مکه اعزام می‌شوند مدینه بعد هستند؛ یعنی ابتدا به زیارت مکه منوره نائل می‌شود و برگشتشان از فرودگاه مدینه به سمت شیراز است.

زینلی با بیان اینکه یک کاروان از استان یزد و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد میهمان استان فارس هستند، گفت: مدت اقامت در مدینه ۴ تا ۵ روز خواهد بود و زمان بازگشت نیز سوم تا هفتم شهریور ماه به مقصد فرودگاه شهید دستغیب شیراز است.

مدیرکل حج و زیارت فارس تعداد مشتاقان زیارت خانه خدا از شیراز را هزار و ۷۰۰ تن برشمرد و بیان کرد: تعداد سهمیه فارس برای حج در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزش مشتاقان زیارت خانه خدا در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، افزود: شرکت کنندگان این همایش با اعمال زیارت خانه خدا آشنا شده اند و آموزش‌های مناسب را فرا گرفته اند؛ افزون بر این کاروان‌هایی که مشتاقان زیارت را به خانه خدا اعزام می‌کنند نیز ۱۲ جلسه آموزشی برای آنان در نظر گرفته اند.

زینلی تاکید کرد: ضروری است مشتاقان زیارت خانه خدا اهمیتی ویژه به کلاس‌های آموزشی مناسک حج دهند تا حجی توام با امنیت و آرامش و عزت داشته باشند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۷۳ کاروان از سراسر کشور به حج مشرف می‌شوند.

نظرات بینندگان