کد خبر: ۱۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

مرمت ارگ کریمخان‌زند آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از آغاز عملیات مرمت بخشهایی از بنای تاریخی ارگ کریمخان‌زند در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به آغاز مرمت بخش هایی ار ارگ کریمخان زند گفت: مرمت این بنای تاریخی دوره زندیه با اعتباری بالغ بر   3میلیاردریال از محل اعتبارات ملی  و استانی در بخشهای سازه آجری بادگیریها، تعمیرات آجرکاری و بند کشی برج های چهارگانه، جان پناهای بخش خارجی بام، اجرای کف فرش اتاق واقع در ضلع جنوبی ارگ، مسقف نمودن حوض واقع در گوشه جنوب غرب بام با استفاده از سازه موقت، توسط مرمتگران و متخصصین میراث فرهنگی فارس در دست انجام است.
مرمت ارگ کریمخان‌زند آغاز شد
 مصیب امیری به مدت زمان اجرای پروژه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: عملیات مرمت از 20 تیرماه 98  آغاز و پیش بینی می شود تا آخر شهریورماه سال جاری پایان یابد.

بنا بر این گزارش، در سه ماه ابتدای سال 98، در مجموع 234 هزار و 745 بازدید داخلی و خارجی از این مکان تاریخی صورت گرفته است.

 ارگ کریم‌خانی، مهمترین و بزرگترین بنا از دوران زندیه می باشد که در سال 1180 هجری قمری به دستور کریم‌خان زند در مرکز شهر شیراز ساخته شد و به عنوان مرکز حکومت وی و خاندان زندیه و همچنین محل سکونت آنان مورد استفاده قرار گرفت. این بنای ارزشمند در سال 1351 با شماره 918  در فهرست آثار ملی کشور  به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان