کد خبر: ۱۳۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
شیرازه گزارش می‌دهد؛

آقای دادستان «شلغم شو» به ریش ما و شما می خندد!/ اشاعه فحشا به بهانه تبلیغ نوشیدنی!

تبلیغ فحشا به عیان‌ترین شکل ممکن در یک پیج اینستاگرامی شیرازی نگرانی های طیف های مختلف مردمی را به دنبال داشته است.
به گزارش شیرازه، شبکه‌های فضای مجازی به همان میزان که می‌تواند سبب رشد فکری کاربران باشد به همان تناسب نیز می‌تواند بستری را برای آسیب‌های اجتماعی فراهم سازد چرا که برخی از سوداگران فعال در شبکه‌های مجازی حاضر هستند برای کسب ثروت از هر گونه ترفندی ولو متضاد با هنجارهای اخلاقی و اجتماعی برای جذب مخاطب استفاده کنند. برخی از این شبکه‌ها تا آن جا با مبادی اخلاق و هنجارهای اجتماعی به ستیز پرداخته‌اند که گلایه‌های مردمی برای برخورد  با این موارد نسبت به چندماه اخیر صد چندان شده است.

بی شک شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر جمعیت وسیعی از کاربران اینترنت را درگیر خود کرده است، شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از فراگیرترین این شبکه ها است که تبدیل به وسیله ترویج فساد و فحشا توسط سودجویان شده است.

مدتی است در شهر شیراز یک پیج اینستاگرامی به نام «شلغم شو» که داعیه ساختن کلیپ‌های تبلیغاتی برای یک نوشیدنی انرژی‌ زا را دارند، اقدام به انتشار ویدیوی‌هایی در صفحه خود کرده‌اند که نه تنها با هنجارهای اجتماعی و اخلاقی در تضاد است، بلکه ترویج و اشاعه روابط نامشروع اخلاقی را نیز در بردارند.

این صفحه اینستاگرامی که بالغ بر 840 هزار دنبال‌کننده دارد و پر است از فیلم هایی که در کمال وقاحت و بی‌عفتی  منتشر شده و  تماشایشان عرق شرم را بر پیشانی انسان می‌نشاند. این صفحه و صفحات مشابه نگرانی‌های مردمی را برانگیخته است که بسیاری از والدین را بر این نظر مصمم‌تر کرده است که برای برخورد با این گونه عفت‌شکنان حریم خانواده باید برخورد شود، در غیر این صورت فرزندان خردسال و نوجوانشان در معرض آسیب‌های شدید سنجی، روحی و روانی قرار خواهند گرفت.

آقای دادستان

 جلب توجه مخاطبان با اغواگری جنسی و نمایش‌های اروتیک 
گر چه محتوای تمام پست‌های این صفحه اینستاگرامی را می‌توان مصداق بارز تبلیغ بی‌عفتی و اشاعه فساد اخلاقی پنداشت اما آنچه که در این میان بیش از همه چیز جالب است و تا حدی ذهن مخاطب بیدار را به شک وامی‌دارد روند تصاعدی الفاظ و واژگانی است که در این سلسله کلیپ‌های تبلیغاتی به کار می‌رود. در قدیمی‌ترین ویدیوهای بارگزاری شده در این صفحه به صورت تلویحی مشروعیت به رابطه آزاد دختر با دوست‌پسرش می‌دهد. این روند در چند کلیپ بعدی نیز با همین نوسان ادامه می‌یابد تا این که در 6مین کلیپ علناً رابطه جنسی نامشروع یا زنا را موضوع قرار می‌دهند و همانند تولیدات اخیرشان به نوعی آن را تبلیغ می‌کنند. یا در یکی دیگر از این کلیپ‌ها زنی ادعا می‌کند که به همسرش خیانت کرده است اما آنچه که در این میان جالب توجه است این است که عمده این کلیپ‌های تبلیغاتی برای محصولی ساخته می‌شوند که در شیراز تولید و عرضه می‌شود.

در روزهای اخیر این صفحه اینستاگرامی فعالیت‌های خود را نه تنها در میزان تولید محتوا بالا برده است و کلیپ‌های بیشتری را منتشر می‌کند بلکه شدت هجمه‌های ضداخلاقی درون این پست‌ها را هم دوچندان کرده است. تا جایی که در یکی از ویدیوهای اخیر این صفحه دختری نشان داده می‌شود که روی صندلی در پارک نشسته است  و دوست‌پسرش از او می‌خواهد که به دنبال پسر دیگری باشد تا بتواند او را از لحاظ جنسی ارضا کند! یا در یکی دیگر از این موارد اخیر زن شوهرداری را نمایش می‌دهند که با یک مرد متاهل دوستی نامشروع دارد و این فکر را به ذهن مخاطب متبادر می‌کند که این دو زنای محسنه با یکدیگر داشته‌اند.

محتوای تک تک این ویدیوها مملو از مصادیق بارز عفت‌شکنی‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی در بستر فضای مجازی است. با همه این‌ها این پرسش بی‌پاسخ می‌ماند که این صفحه اینستاگرامی با این تعداد بسیار بالا از بازدیدکنندگان در روز چرا به صورت آزادانه در فضای مجازی در حال فعالیت است؟ آیا نباید برخوردی با این گونه هنجارشکنی‌ها به عمل آید؟ چه کسی این اجازه را به گروه‌های ساخت کلیپ میدهد تا برای تبلیغ یک محصول این چنین بر عرصه اخلاقی جامعه بتازند؟

آقای دادستان

فروپاشی بنیاد خانواده ها برای جذب فالوور؟!
یکی از والدینی که فرزند 14 ساله اش کاربر این صفحه اینستاگرامی است به خبرنگار شیرازه می‌گوید: از زمانی که پسر 14 ساله‌ام ویدیوهای منتشره در این صفحه اینستاگرامی را تماشا می‌کند، بدون هیچ‌گونه حیا و شرمی در مورد تمایلاتش برای داشتن شریک جنسی نامشروع حرف می‌زند. 

این مادر که برای گرفتن راهکاری برای حل معضلات ناشی از این گونه شبکه ها به یکی از مراکز مشاور خانواده در سطح شیراز آمده است، باور دارد که: هر چند فضای مجازی می‌تواند جولانگاه افراد سودجوی ناشناس باشد، اما کسانی که با هویت مشخص جلوی دوربین می‌آیند و به صورت علنی فرزندان ما را با بی‌اخلاقی و بی‌عفتی و ترویج هنجارشکنی و مقابله با دین در جامعه آشنا می‌کنند چرا باید آزادانه در شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت فعالیت کنند؟!

وی که معتقد است برخورد با سازندگان این کلیپ‌های تبلیغاتی ضرورت دارد، به خبرنگار ما می‌گوید: جمعی از ما با اداره پلیس فتا در استان فارس تماس برقرار کردیم و مراتب این امر را به آن‌ها گزارش دادیم و منتظر برخورد جدی با این عصیان‌گران جامعه خواهیم بود.

آقای دادستان

خواستیم؛ اما برخورد نکردند!
یک روانشناس که سال‌ها بر روی تاثیرات مخرب کلیپ‌های غیراخلاقی بر روی روحیه نوجوانان مطالعه داشته، بر این باور است که: ذهن و روحیه هر شخصی به ویژه نوجوانان به تاسی از ساختار جامعه شکل می گیرد. وقتی در یک جامعه بی بند و باری های جنسی یک قبح اخلاقی نباشد، مشکلات بزرگی گریبان گیر خانواده ها خواهد شد که خیانت های زناشویی یک مورد از آن است.

کاوه امیری که سال‌ها پیش از دانشگاه شیراز فارغ‌التحصیل و هم‌اکنون در مقطع دکترا در دانشگاه «بخوم» آلمان در حال تحصیل است در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگار شیرازه، بیان کرد: نه تنها در ایران بلکه در جای جای دنیا با کسانی که سعی در آشوب افکندن در بنیاد خانواده دارند برخورد می‌شود. اغلب فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که بدون مجوز ساخته و در شبکه های مجازی منتشر می‌کنند بر اساس یک الگوی آمریکایی ساخته شده است که تاثیر روابط نامشروع اخلاقی را در فروش بالای کالایی که آن را تبلیغ می‌کند می‌بیند.

این روانپزشک جوان در ادامه افزود: شتاب دادن به تغییر سبک زندگی توسط این صفحه‌های اینستاگرامی اگر هم در خوشبینانه ترین حالت ممکن توطئه نباشد یک خطر بالقوه برای جامعه است. وقتی که در همه جای دنیا استحکام بنیاد خانواده برای دستگاه های امنیتی و اجرایی کشورها اهمیت دارد چرا نباید برای ایران داشته باشد؟! 

مرگ اخلاق و انسانیت
ای کاش کسی پیدا شود به آنها بفهماند تصاویر و ویدئوهای مبتذلی که به اشتراک گذاشته شده و دست به دست می‌شوند واقعا زیبا نیستند. اینها ارزش توجه ندارند. کاش کسی بیاید دست این جوان‌ها به‌ویژه دختران معصوم را بگیرد و از این جهنم بی اخلاقی برهاند. واقعاً کدام انسان با شرفی از این ادبیات در بین خانواده خود استفاده میکند؟
 سازنده ایا به این فکر کرده است که هر یک از این کلیپ را ممکن است بسیاری کودکان بینند و  پر واضح است که وقوع چنین نابه‌هنجاری‌ی در کودک یک خلا عمیق روانی ایجاد که گاهی در قالب فساد و فحشا بروز خواهد کرد...

آقای دادستان

لزوم ورود دادستانی برای جلوگیری از اشاعه فساد در فضای مجازی
با توجه به بند(٢) اصل يکصدو پنجاه و ششم قانون اساسي که به موجب آن احياء حقوق عامه يکي از وظايف مهم قوه قضاييه مي باشد و در اجراي ماده ٢٩٠ قانون آيين دادرسي کيفري مصوب (١٣٩٢)که پيگيري و نظارت بر دعاوي مربوط به جرايم راجع به اموال، منافع و مصالح ملي و خسارت وارده به حقوق عمومي از طريق مراجع ذيصلاح داخلي، خارجي و بين الملل به دادستان محول شده است،لذا با توجه به عمق این فاجعه از دادستان محترم خواهشمندیم در این ماجرا ورود کرده و از بروز فجایع پیشتر جلوگیری نمایند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان