کد خبر: ۱۳۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
وزارت آموزش و پرورش جوابیه داد؛

ماجراى فیش حقوقی ۲۰ میلیونی‌ وزارت آموزش و پرورش

در پی انتشار فیش حقوقی یکی از معاونان در وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه جوابیه‌ای را صادر کرد.
به گزارش شیرازه، حدود هفت ماه است که معوقات فرهنگیان پرداخت نشده و هنوز  درباره زمان واریز آن پاسخ روشنی داده نشده است. در شرایطی که پرداخت حداقل حقوق دانشجو معلمان با اما و اگرهای بسیاری مواجه بود و همچنان هم این روند ادامه دارد؛ خبر حکم ۲۰ میلیون تومانی حقوق یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، هجمه‌های بسیاری را برای این وزارتخانه در پی داشت.

در وزارتخانه‌ای که همواره اندر خم حداقل خواسته فرهنگیان یعنی پرداخت حقوق است؛ اعلام حکم حقوقی با این رقم بسیار، عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

چند روزی است که از مطرح شدن خبر اولیه می‌گذرد و اخیراً هم اسناد جدیدی از این حکم لاکچری آقای معاون، منتشر شده است. درنهایت بعد از سکوت معنادار آموزش و پرورش؛ سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به این قضیه واکنش نشان داد که به شرح زیر است:

« عطف به پیامی که توسط یکی از کانال هادر مورد برخی از اسناد دولتی بارگذاری شده است موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی اعلام میشود؛  آقای قدمی در آزمون بورسیه اعزام به خارج شرکت و قبول می شوند ولی وزارت آموزش وپرورش به دلیل عدم توانایی تامین ارز دانشجویی اعلام می کند بورسیه خارج به داخل تبدیل و مبلغ آن با دستور معاون نیروی انسانی وقت وزارت آموزش وپرورش از اعتبارات سازمان پرداخت می شود. تمامی فرایند فوق برابر قانون صورت گرفته است.

حکم حقوقی ایشان براساس ضوابط وزارت علوم صادر شده و تمامی اعضای هیئت  علمی که در سطح معاونت وزیر و مقامات رسمی مندرج در ماده ۷۹ آیین نامه وزارت علوم قرار می گیرند دارای حکم حقوقی فوق هستند درضمن افراد مذکور هیچگونه اضافه کار دریافت نمی کنند و هرگونه ادعا در این زمینه کذب است.

حق مدیریت این دسته افراد هم براساس حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران محاسبه می شود با عنایت به توضیحات فوق هیچگونه تخلفی صورت نگرفته و ادعاهای واهی این زمینه کذب محض بوده و حق پیگیری محفوظ خواهد بود.»
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
نظرات بینندگان