کد خبر: ۱۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

تکلیف سگ‌های ولگرد در فسا مشخص شد

معاون خدمات شهری شهرداری فسا گفت: چند مکان جهت اسکان سگ‌های ولگرد با هماهنگی منابع طبیعی و انجمن حمایت از حیوانات شهرستان فسا مشخص شده است.
  به گزارش شیرازه، چندی پیش سوژه‌ای توسط مردم با عنوان «سگ‌های ولگرد فسا، مزاحم رهگذران هستند» در سامانه «فارس من» وارد شد که شهروندان خواستار پیگیری این سوژه از سوی خبرگزاری  فارس شدند.

شخصی که این سوژه را در سامانه «فارس من» وارد کرده بود، در قسمت توضیحات سوژه خود، به تعداد زیاد سگ‌های بی‌صاحب و بعضاً وحشی، زشت شدن چهره شهر، تأثیر منفی در بهداشت ، ایجاد مزاحمت و ترس برای شهروندان اشاره‌کرده بود.

 معاون خدمات شهری شهرداری فسا در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ظرف چند ماه گذشته تعدادی مکان جهت اسکان این حیوان با هماهنگی منابع طبیعی و انجمن حمایت از حیوانات شهرستان مشخص شد.

 محمدصادق صفر پور با اشاره به اینکه به دلایلی بعضی از این نقاط رد شد، عنوان کرد: حال یک نقطه در حومه کوشک قاضی مشخص و دیوارچینی آن کامل انجام شده است.

 وی بابیان اینکه این مکان حداکثر ظرفیت نگهداری ۲۰۰ سگ را دارد ادامه داد: انجمن حمایت از حیوانات نیز عهده دار نگهداری و تهیه غذای سگ‌ها شده است.

 معاون خدمات شهری فسا گفت: شهرداری، زیرسازی، اجاره سازی، جاده‌سازی تا محل نگهداری این حیوانات، پوشش محوطه، کف سازی، دیواره‌ها و بدنه را انجام داده است.

 صفرپور افزود: بحث آب مانده که کارکنان مشغول هستند و تا به حال یک‌صد متر لوله در مخزن آب کارگذاری شده است.

 وی با تأیید وسعت مکان و فاصله آن تا شهر عنوان کرد: مردم می‌توانند برای جاهایی که در نظر دارند،  بیایند و از این سگ‌ها استفاده کنند؛ بعضی از این سگ‌ها ارزشمند و قابل تربیت بوده و نهادهایی هستند که خواستار این‌ها باشند.

معاون خدمات شهری فسا بابیان اینکه این حیوانات ماهی یک‌بار به مرکز استان حمل می‌شوند، افزود: این‌ها برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم و نتیجه خوبی هم می‌گیریم و این مکان تا پایان خردادماه آماده است.

نظرات بینندگان