کد خبر: ۱۳۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

بررسی مشکل عدم اعطای تسهیلات به سرمایه گذار کارخانه تولید لوله‌های بدون درز فسا در کمیسیون اصل 90

نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس به بررسی موضوع شهریه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و مشکل عدم اعطای تسهیلات به سرمایه گذار کارخانه تولید لوله‌های بدون درز فسا اختصاص یافت.
محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور مسئولانی از دانشگاه آزاد برگزار شد موضوع شهریه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که مقیم خارج بوده و برای ادامه تحصیل به داخل کشور می‌آیند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موضوع از این قرار است که این دانشجویان مطابق همان شهریه‌ای را که در خارج پرداخت می‌کردند در داخل باید پرداخت کنند اما اخیراً این شهریه افزایش‌هایی را نیز داشته است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: آنچه در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت این بود که یک روال قانونی و مشخص برای تعیین این شهریه‌ها چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه دولتی باید وجود داشته باشد که نمایندگان دانشگاه آزاد عنوان می‌کردند که تعیین این شهریه‌ها توسط هیأت امنا انجام می‌شود و هر آنچه را که هیأت امنا تصویب کند قانونی است.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد این موضوع در جلسه دیگری و با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گیرد و یک مبنا و روال قانونی برای تعیین شهریه‌های این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی افزود:‌در ادامه این جلسه پرونده مربوط به احداث یک کارخانه در شهر فسا در استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که طبق آن یک سرمایه‌گذار بنا داشت تا کارخانه تولید لوله‌های بدون درز را ساخت و راه‌اندازی کند که با مشکل عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک ملت مواجه شده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: با توجه به تأکیداتی که بر حمایت از اشتغال می‌شود در این جلسه نمایندگان بر این نکته تأکید کردند تا بانک ملت هرچه زودتر تسهیلات لازم را در اختیار شخص سرمایه‌گذار قرار دهد تا مشکل وی هرچه سریع‌تر مرتفع شود.


نظرات بینندگان