کد خبر: ۱۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

مستند بازسازی امین ولایت در دستور کار صدا وسیمای فارس

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به طولانی روند شکل گیری سریال احمدبن موسی علیه السلام به دلیل برخی مشکلات در عقد تفاهم نامه فی مابین صدا وسیما و مجموعه شورای شهر و شهرداری شیراز گفت: با هدف استفاده از زمان در اختیار تولید مستند بازسازی امین ولایت در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، آیت الله دستغیب در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا وسیمای فارس گفت: بحمدالله شاهد یک حرکت بسیار بزرگ ومهم که هم جهات عقلی و هم جهات احساسی درآن جمع بود و به سمت قله رفیعی که شان سومین حرم اهل بیت است در حرکت هستیم و حقیقتا این حرکت سازنده را مرهون  هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش بی دریغ وخالصانه و عالمانه مجموعه صدا وسیمای فارس می دانیم.

تولیت آستان احمدی و محمدی علیهما السلام گفت: حقیقتا مجموعه صدا وسیمای فارس پیشتاز در تحقق نظریه و دستور العمل رهبر معظم انقلاب بوده است که بقاع مقدسه و متبرکه باید هرکدام قطب فرهنگی باشد و این بسیار دامنه گسترده و وسیعی دارد و شاخص و بارز آن را ما در استان فارس شاهد بودیم که تا قبل از فرمان حضرت آقا و این حرکت وسیع و گسترده چند سال اخیر نوعی مظلومیت برای شیراز و استان فارس بود هرچند علاقه مندان و ارادتمندان این آستان مقدس و دیگر امامزادگان بزرگوار به زیارت موفق بودند و بهره می بردند اما نه با این وضعیت گسترده و شناخت و معرفت آلام و بهره برداری فردی ، اجتماعی از این فضاهای بسیار آماده که هرکدام می تواند به خوبی در نشر فرهنگ دینی و اسلامی ما نقش مهمی را ایفا کند.

نماینده خبرگان رهبری در استان فارس ضمن ابراز خرسندی از تلاش های صدا وسیمای فارس افزود: آنچه که مورد توجه قرارداده اند نشانی از مودت و دوستی به خاندان رسالت و هم نشانی از ولایت مداری کارکنان این مرکز است.

آیت الله دستغیب تصریح کرد:  این دامنه وسیع و گسترده فقط در برگیرنده استان فارس  نبود بلکه در سراسر میهن اسلامی، ارتباط با مراکز استانها و خصوصا با تهران همه آحاد ملت ما را نسبت به حرم سوم اهل بیت آشناتر کرد.  حق و سزاوار است این بزرگوار یعنی شخصیت احمدبن موسی علیه السلام و بهتر بگویم امین ولایت  معرفی شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی علیهما السلام افزود: جشنواره چلچراغ سال گذشته بسیار مطلوب و ارزنده برگزار شد و امید است امسال نیز بهتر از سال قبل انجام شود.

 آیت اله دستغیب گفت: صدا وسیمای فارس نقش بسیار ارزنده ای در انعکاس و بازتاب برنامه های حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام ایفاء کرد چنانچه در اوقات نماز جماعت، شکوهی که از اجتماع اهل ایمان و ولایت شاهد هستیم نتیجه فعالیت ها و پوشش گسترده برنامه های صدا وسیمای فارس در خصوص احمدبن موسی علیه السلام است. این وظیفه ای است که نباید از آن غافل شویم. بحث سریال امین ولایت حضرت احمدبن موسی یک کار ارزشمند و فاخری است که جای کار دارد. بهترین موقعیت و فرصت همین زمان است که دغدغه همه ماست و امیدواریم برای خدمت بهتر و بالاتر این کار پرارزش هم زودتر آغاز شود و به انجام  و به سمع و نظر مردم برسد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به دانشنامه حضرت احمدبن موسی علیه السلام گفت: دانشنامه حضرت احمدبن موسی علیه السلام که در مورد آن در فرصت اجلاسیه مکان های مقدس با دیگر دوستان که به منابعی دسترسی دارند صحبت شده انشاالله آنهم انجام گیرد. بی تردید کسی که این امام زاده عظیم الشان را اکرام کند و برای حضور دوستان و ارادتمندان ایشان شرایط را فراهم کند و برای معرفی ایشان واهدافشان و رساندان آن به سمع و نظر مردم چه در ایران اسلامی و در خارج از ایران تلاش کند مورد دعای خیر پدر بزرگوارشان امام موسی بن جعفر و برادر بزرگوارش علی بن موسی الرضا قرار گیرد و امیدوارم همواره با ید واحد به اهدافی که داریم برسیم.

مدیر کل صدا وسیمای فارس در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات این مرکز در دهه کرامت گفت: امسال دهه کرامت به ویژه ششم ذی القعده بسیار متفاوت تر از سال گذشته در رسانه ملی برگزار شد.

سهرابی با اعلام این که قبل از آغاز این دهه محتوای فاخر در اختیار شبکه های استانی، ملی و بین المللی قرار گرفت افزود: روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی حضرت شاهچراغ علیه السلام صدا وسیمای فارس موفق شد با 7 شبکه رادیویی ،تلویزیونی و ملی و24 شبکه استانی ارتباط زنده برقرار کند که در مجموع 9225  دقیقه برنامه تولید و با هدف تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت  در گستره ایران اسلامی پخش شد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به طولانی روند شکل گیری سریال احمدبن موسی علیه السلام به دلیل برخی مشکلات در عقد تفاهم نامه فی مابین صدا وسیما و مجموعه  شورای شهر و شهرداری شیراز گفت: با هدف استفاده از زمان در اختیار تولید مستند بازسازی امین ولایت در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به جشنواره رادیویی چلچراغ و برکات ان در سال گذشته به قرار گرفتن این  همایش رسانه ای در تقویم سالانه صدا وسیما اشاره کرد و افزود: امسال نیز انشاالله با شکوه تمام و بهتر از سال گذشته این جشنواره را برگزار می کنیم و مقدمات آن از هم اکنون شروع شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان