کد خبر: ۱۳۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
مدیرکل منابع طبیعی فارس مدعی شد:

احتمال تعمدی بودن حریق شهرستان‌های رستم و ممسنی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به وقوع حریق در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان‌های ممسنی و رستم و اطفاء آن در شهرستان رستم، از احتمال تعمدی بودن این حوادث خبر داد.
به گزارش شیرازه، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه علاوه بر وقوع حریق در ارتفاعات شهرستان ممسنی از شامگاه دوشنبه، گفت: صبح روز سه شنبه اول مرداد شاهد وقوع حریق در مناطق کوهستانی دلی قائد شفیعی شهرستان رستم بودیم.

وی با بیان اینکه حریق در رستم با توجه به حضور به موقع نیروهای امداد جنگل و مرتع و با تلاش و همراهی تشکل‌های مردمی و نیروهای نظامی، بسیج و هلال احمر، ساعت 20 شامگاه سه شنبه مهار شد، گفت: نیروهای پایش هنوز هم در منطقه حضور دارند تا از بروز هرگونه حریق مجددی ممانعت کنند.

منتصری با اشاره به حضورش در منطقه وقوع حریق، ضمن هشدار به سودجوياني كه با اهداف مختلف باعث بروز آتش سوزي در عرصه‌هاي منابع طبيعي مي‌شوند، از احتمال عمدي بودن آتش سوزي‌هاي اخير در شهرستان‌هاي رستم و ممسني خبر داد.

او گفت: نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي در حال بررسي و رصد مظنونين مرتبط با آتش سوزي‌هاي اخير در اين دو شهرستان هستند و در صورت محرز شدن اين موضوع متخلفين دستگير و تحويل مراجع قضايي خواهند شد.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس یادآور شد: بر اساس ماده چهل و هفت قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، هر كس بطور عمدي باعث ايجاد آتش سوزي در عرصه هاي منابع طبيعي شود علاوه بر پرداخت خسارت به حبس مجرد از سه تا 10 سال محكوم خواهد شد.

حریق ارتفاعات ممسنی از شامگاه دوشنبه 31 مرداد شروع شده و تا عصر روز سه شنبه اول مرداد، هنوز به شکل کامل مهار نشده بود.

شهرستان‌های ممسنی و رستم، واقع در جنوب غربی استان فارس از شهرستان‌های حاصلخیز این استان به شمار می‌روند و بخش قابل توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی فارس در این مناطق قرار دارد.

این دو شهرستان دارای نقاطی کوهستانی با پوشش گیاهی مختلف اعم از درخت، درختچه و بوته‌ شامل انواع گونه‌های ارزشمند گیاهی و پناهگاه شماری از حیوانات وحشی است و به لحاظ زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند.


انتهای پیام/323
نظرات بینندگان