کد خبر: ۱۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
در نود و ششمین جلسه صحن علنی شورای شیراز رقم خورد؛

تذکر پشت تذکر، سهم شهرداری شیراز از جلسات شورای شهر/ چرا شهرداری از ارائه‌ی گزارش عملکرد و ارائه برنامه ها حتی به شورا هم طفره می رود؟

نائب رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای‌شهر شیراز در تذکری ارائه‌ی گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان عمران شهرداری شیراز در خصوص نگهداری و بهره‌برداری از بافت و ابنیه تاریخی و حفظ و احیای منظر تاریخی شهر شیراز را خواستار شد.
  به گزارش شیرازه، جلسه شورای شهر شیراز با تذکر «احمدتنوری» پیرامون عدم ارائه‌ی گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان عمران شهرداری شیراز در خصوص نگهداری و بهره‌برداری از بافت و ابنیه تاریخی و حفظ و احیای منظر تاریخی شهر شیراز در صحن علنی شورا پیگیری شد.

«احمد تنوری» در تذکر خود متذکر شد: با توجه به اینکه مطابق بند ۷ ماده ۱۴ اساسنامه ملاک عمل آن سازمان، نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه و بافتهای تاریخی شهر شیراز و حفظ و احیای منظر تاریخی شهر شیراز با هماهنگی سازمان‌های ذیربط از مهمترین وظایف و ماموریت‌های آن سازمان در چارچوب وظایف قانونی شهرداری شیراز است و از سوی دیگر پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات فرهنگی شورا در تمامی زیرمجموعه شهرداری و حوزه مدیریت شهری، از مهمترین وظایف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شوراست بنابراین لازم است در اسرع وقت گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی ان سازمان به تفکیک در زمینه های نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی موجود در محدوده و حریم شهر شیراز، نگهداری و بهره‌برداری از بافت تاریخی شهر شیراز، حفظ منظر تاریخی شهر شیراز و احیای منظر تاریخی شهر شیراز ارسال شود.

پیش از این نیز بارها اعضای شورای شهر شیراز به خاطر عدم ارائه گزارش و برنامه تذکرهای مختلفی را به شهرداری داده اند.

تذکر رییس کمیسیون فرهنگی شورا به شهردار شیراز/  موافقت اعضا با اساسنامه شرکت توسعه و ترویج فعالیت‌های گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز

 همچنین در ادامه جلسه اساسنامه شرکت توسعه و ترویج فعالیت‌های گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز (سهامی خاص) در دستور کار جلسه قرار گرفت و با موافقت اعضای شورا این لایحه برای بررسی کارشناسی به کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ارجاع شد.

در ادامه لایحه‌ی شهرداری شیراز مبنی بر بهای خدمات صدور پروانه نصب دکل ها آنتن ها و دستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز در صحن علنی شورا بررسی و با موافقت اعضا تصویب شد.

با تصویب این لایحه و در راستای ساماندهی دکل‌ها آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در راستای حفظ سیما و منظر شهری شهر شیراز، به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به اخذ بهای خدمات صدور پروانه از کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی، متقاضی احداث دکل، پایه یا دستگاه‌های مخابراتی شامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، موسسات خصوصی و دولتی با رعایت قوانین و مقررات آیین‌نامه معاملات شهرداری به شرح جدول پیوست اقدام کند.

 مدت زمان اعتبار پروانه صادره از سوی شهرداری دوسال و بهای خدمات تمدید پروانه برای یک دوره دوساله صادره پنجاه میلیون ریال است. همچنین ارزیابی و برآورد میزان اجاره ماهانه و یا سالیانه توسط هیات ارزیاب شهرداری صورت خواهد گرفت و تا تصویب و اجرای ایین‌نامه ساماندهی دکل‌ها، انتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز ملاک عمل این ماده واحده خواهد بود.

همچنین لایحه آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده در دستور کار نود و ششمین جلسه صحن علنی شورا قرار گرفت و به منظور بررسی کارشناسی بخشهایی از این لایحه دوباره به کمیسیون فرهنگی شورا ارجاع شد.

نظرات بینندگان