کد خبر: ۱۳۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
رئیس هیات مدیره مجمع عالی خیرین استان فارس مطرح کرد؛

انتقاد از قوانین جدید دردسرساز برای بیمارستان های خیریه/ شهرک فرزانگان محلی برای آسایش سالمندان

تابنده گفت: قوانینی وضع شده که برای خیرین و بیمارستان های خیرساز مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش شیرازه، رئیس هیات مدیره مجمع عالی خیرین استان فارس در اجلاس سالانه خیرین سلامت که در مجتمع جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: خیرین سلامت در سال گذشته بیش از ۸۸میلیارد تومان کمک کردند و اکنون 34 پروژه درمانی در حال اجرا می باشد.

محمود تابنده با ابراز اینکه از مسئولین توقع داریم هرچه مشکلات زیادتر می شود همکاری آنان با خیرین بیشتر شود و کارگشایی کنند، اظهار کرد: در طول یکی دوسال گذشته قوانین و بخشنامه هایی که وضع شده برای خیرین و بیمارستان های خیر ساز مشکل ایجاد کرده است و سرعت عملی که باید داشته باشیم را به چالش انداخته است.
وی با بیان اینکه به مسئولان تهران و استان نامه نوشته ایم و مشکلات را پیگیری کرده ایم، گفت: مسئولین راه را باز بگذارند تا بیمارستان های خیریه بهتر کار کنند. اگر قوانین دست و پا گیر کارهای خیر شود خدمت ارائه نخواهد شد.
تابنده با تاکید بر اینکه برای خدمت بهینه باید کارهای مان را به روز کنیم، تصریح کرد: از طریق دولت، بیمه ها و قوانین باید کمک شود چراکه سیستم درمانی سنگین است. 
رئیس مجمع عالی خیرین استان فارس با اشاره به اینکه امکان آوردن تجهیزات پزشکی به ایران مشکل است، به خیرین پیشنهاد داد که در زمینه ساخت وسایل پزشکی و کارهای تولیدی سرمایه گذاری کنند و درصدی از سود آن برای درمان بیماران اختصاص داده شود.
تابنده گفت: طی  20 سال آینده جمعیت  مسن قابل توجهی خواهیم داشت که نیاز به کمک دارند، پیشنهاد من ایجاد شهرک برای افراد مسنی است  که برای جامعه خدمت کرده اند اما در دوران پیری توانمندی اداره زندگی را ندارند و برای گرداندن زندگی نیاز به کمک خواهند داشت که با احداث شهرک فرزانگان هم جوانان را برای خدمت افراد مسن شاغل خواهیم کرد و اهم افراد مسن می توانند زندگی خوبی داشته باشند.

برچسب ها: شیرازه ، خیرین ، سلامت
نظرات بینندگان