کد خبر: ۱۳۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
در اجلاس سالانه خیرین سلامت مطرح شد؛

خیرین از طرح های تولید تجهیزات پزشکی حمایت کنند/ وعده دادگستری فارس برای حل مشکلات حقوقی خیرین

کشاورزی گفت: کمک خیرین در جهت حمایت از طرح های تولیدی دانشجویان سوق داده شود.

به گزارش شیرازه، عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجلاس سالانه مجمع خیرین سلامت فارس گفت: باید با توجه به تحریم ها، کمک های خیرین به حوزه حمایت از طرح های پژوهشی و دانش بنیان سوق داده شود.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور در حال پیر شدن هست و بیماری های غیرواگیر معضل آن ها خواهد بود، اظهار کرد: سیاست گذاری های مجمع خیرین سلامت در جهت احداث مراکز جامع دیابت، پیشگیری از فشارخون و حمایت و درمان بیماران در منزل سوق دهده شود.
کشاورزی با بیان اینکه طرح درمان در منزل موجب هزینه کمتر و آرامش خانواده می شود، گفت: در بیمارستان ها کمبود تخت داریم و علیرغم کارهای جهادی و اضافه شدن تخت بیمارستانی اما بازهم پاسخگوی مراجعان نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که  کمک خیرین در جهت حمایت از تولیدات دانشجویی سوق داده شود تا محصولات تولید داخل را در مراکز درمانی و بیمارستانها استفاده کنیم.
درمان بیماران در منزل با کمک موسسه خیریه طب متعالی
محمدهادی ایمانیه، عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت فارس نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که شورای عالی مجمع خیرین سلامت به نتایج و اهداف خود برسد.
وی بیان کرد: موسسه خیریه طب متعالی برای درمان بیماران در منزل طرح خوبی دارد که برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و پزشک و پرستارانی که با نیت خیر کمک می کنند، حمایت خیرین لازم است.
ایمانیه اعلام کرد: موسسه خیریه طب متعالی در شهرستان های لار، مرودشت و آباده شکل گرفته و امیدواریم در سایر شهرستان ها هم این کار خیر شروع شود.
وعده دادگستری فارس برای حل مشکلات حقوقی خیرین
رئیس هیات امنای مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از مصادیق دعوت به سوی خداوند، دعوت به خدمت همنوعان است، گفت: اگر مجمع خیرین تأمین سلامت یک نهاد مردمی است و خیرین نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند، مسئولان نظام نیز نباید از این امر مهم غافل شوند.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب گفت: همه در قبال ثمرات خیر مجمع خیرین تأمین سلامت مسئول هستیم و باید در جهت حفظ کارهای انجام شده نیز تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه مجمع خیرین تأمین سلامت در سراسر کشور نشر پیدا کرده است و کارهای مهمی نیز صورت می‌گیرد، افزود: شهر شیراز و استان فارس پیشقدم تشکیل مجمع خیرین تأمین سلامت شد و ابتکار این خدمت برای مردمی است که با اراده قوی و نیات خالصانه چنین بنایی را برپا کردند که ماندگار است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان از وعده رئیس کل دادگستری فارس برای حل مشکلات حقوقی خیرین در انجام امور خیر خبر داد و اظهار کرد: شیوه دعوت به کار خیر باید با حکمت و موعظه حسنه باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، سلامت ، خیرین
نظرات بینندگان