کد خبر: ۱۳۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

در بحث پتروشیمی استان فارس سنگ اندازی نکنند/ نهیب امام جمعه نسبت به ظلم باعث ایجاد حرکت می شود

آیت الله دژکام در مورد پتروشیمی استان فارس گفت: حداقل 4 پتروشیمی باید در استان ایجاد شود، اعتبار آن هم مشخص شده است اما بعضی از افراد در این مسئله که به آن ها مربوط هم نیست سنگ اندازی می کنند.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نمانده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه یکی از بخش های قابل توجه در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت است افزود: ایمان یکی از صفات مهم معنوی است که باید در ما تقویت بشود و اگر به خدا، پیامبر و امامان معصوم یقین داشته باشیم پایه ایمان خواهد بود.

آیت الله دژکام با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: امام علی (ع) در باره ایمان می فرمایند: ایمان مثل یک درخت است و تنه این درخت یقین است. یقین بدین معنی است که ما به این باور و عقیده برسیم که هیچ کاری بدون اذن خداوند صورت نمی گیرد، باید در مشکلات اول به خداوند پناه برد و حضرت ابراهیم(ع) نمونه بارزی از این یقین است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه این حدیث گفت: و شاخه این درخت، تقوا است. تقوا این است که سیاست بازان نتوانند ما را فریب بدهند و در جامعه نیاز به تقوا سیاسی داریم تا کسانی نتوانند مردم را فریب بدهند و در مسندی قرار گیرند. شکوفه این درخت حیا است و یکی از انواع بی حیایی، بی حیایی در لباس و پوشش است بعضی ها جلوه گری و خودنمایی می کنند. ما می بینیم بعضی از این بد حجاب ها و کسانی که لباس های نا مناسب می پوشند، موقع دعا و مناجات ها گریه می کنند معلوم است ایمان دارند ولی این ایمان شکوفه نداده است و بی فایده بوده است.

وی تصریح کرد: در نماز جمعه تقوا افراد رشد و تعالی پیدا می کند، افراد با تقوا گیر پیدا نمی کند و در تحریم های فلج کنند آمریکا پیروزند و تاریخ این را به ما ثابت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن اعلام اینکه طبق مصوبات و برنامه ها باید 30 هزار شغل در فارس ایجاد شود، بیان کرد: تلاش هایی صورت گرفته ارگان هایی که در این زمینه تعهد دارند هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب را تقویت کنند و تلاش بیشتر شود تا رونق تولید در جامعه نمود پیدا کند تا امید به آینده تحقق یابد.

آیت الله دژکام در مورد پتروشیمی استان فارس گفت: حداقل 4 پتروشیمی باید در استان ایجاد شود، اعتبار آن هم مشخص شده است اما بعضی از افراد در این مسئله که به آن ها مربوط هم نیست سنگ اندازی می کنند، سنگ نیندازند. می گویند اعتبار آن آمده ولی شروع نمی کنند.با همت مدیران ارشد استان باید این طرح شروع بشود تا زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم گردد.

امام جمعه شیراز نماز جمعه را مظهر عدالت خواهی امت اسلامی دانست و افزود: امام زمان (عج) برای عدالت می آید و منتظران این امام برای عدالت تلاش می کنند. حرکت عدالت خواهانه در نماز جمعه به طور مستمر پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: هر گاه ظلمی در جای جامعه رخ می دهد، ظالم ترس از این دارد که نکند به گوش امام جمعه برسد و امام جمعه در خطبه بگوید. امروز در کشور ما نهیب امام جمعه نسبت به ظلم، باعث ایجاد یک حرکت مسئولین و مردم می شود.

امام جمعه شیراز ضمن یادآوری اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با دستور امام راحل (ره) اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی و در شهر تهران بوده است که هدف از این دستور احیا نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی بوده، امروزه می بینیم که نماز جمعه پایگاه مقاومت اسلامی در سراسر جهان است و همه دنیا می دانند که روز جمعه روز تجمع مسلمانان است با یک عزم و اراده فولادین از ناحیه مومنین مواجه اند که تحت هدایت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطاب به کسانی که درصدد تضعیف نماز جمعه هستند: بعضی ها می خواهند این رسانه چهره به چهره را که می تواند در مقابل هر ظلم و ظالمی به ایستد به نوعی تضعیف کنند، آن ها نمی توانند چون این سنت پیامبر (ص) است و چیزی است که خداوند قرار داده است.

امام جمعه شیراز مبارزه با فقر را نقش همیشگی نماز جمعه و مسجد اعلام کرد و گفت:باید این سنت قدیمی در نمازجمعه تبدیل به یک پایگاه مددکاری اجتماعی شود و مددکاری شکل بگیرد که با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) صحبت شده و باید مبارزه با فقر را از نماز جمعه شروع کنیم.

گفتی است سخنران قبل از شروع خطبه های نماز جمعه هفته آینده یکی از اساتید دانشگاه و پیرامون موضوع ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) می باشد.

برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان