کد خبر: ۱۳۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
امام جمعه جهرم:

اقامه نماز جمعه در جهرم پیشینه 350 ساله دارد

حجت الاسلام مدبر گفت: محققان جهرمی اسنادی به دست آوردند که نشان می‌دهد حدود 350سال پیش در این شهر نمازجمعه اقامه شده است.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) و مصادف شدن آن با سالروز وفات آیت‌الله حق شناس از علمای شهرستان جهرم، اظهار داشت:  این عالم ربانی اسوه تقوا و فضیلت بود و به هر چه سخن به زبان می‌آورد عمل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه سیره و اخلاق، برخورد و عمل آیت‌الله حق شناس در اذهان مردم مانده است، افزود: این یک درس برای روحانیت است که آنچه مردم به یادشان می‌ماند اخلاق و عمل ما است.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این شهر با یادآوری هفته مهارت‌آموزی به مسئله اشتغال که از مشکلات جوانان است اشاره کرد و گفت: از جمله نهادهایی که در شهرستان جهرم در امر اشتغال جوانان تلاش می‌کند مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوده که مهارت‌‌آموزی را که گمشده جامعه امروز و فارغ‎التحصیلان دانشگاهی است به آن‌ها آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: این مرکز  افراد شاغل نیازمند به حرفه‌‌آموزی، سربازان در پادگان‌ها و زندانیان را آموزش می‌دهد تا به توسعه اشتغال در جامعه کمک کند.
اقامه نماز جمعه در جهرم پیشینه 350 ساله دارد
دکتر مدبر به مشکلات مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای جهرم نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز مشکلات عدیده‌ای همچون دوری از مرکز شهر دارد که مسوولان باید در هفته ملی مهارت با برگزاری نشست‌هایی این مشکلات را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مسائلی نیز در زمینه حذف مجوز این مرکز در صورت عدم برطرف شدن مشکلات آن مطرح است که مسوولان باید در این راستا پیگیری و تلاش مضاعف داشته باشند.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهم مرداد روز اهدای خون نیز گفت: اهدای خون از بهترین انواع صدقه بوده که به نوعی هم صدقه جانی و هم مالی را در بر می‌گیرد.

وی از همشهریان خواست تا با مراجعه به مرکز انتقال خون جهرم در این امر خداپسندانه شرکت کرده و بیماران نیازمند را یاری کنند.

دکتر مدبر همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: نمازجمعه برکات بسیاری به ویژه برای شهر ما داشته و مردم جهرم وامدار و امانت‌دار یک پیشینه کهن ارزشمند است.

وی با اشاره به پیشینه 350 سالگی نمازجمعه در جهرم گفت: آیت‌الله عبدالحسین نجفی صد سال پیش نمازجمعه را در جهرم احیا کرد و محققان جهرمی اسنادی به دست آوردند که نشان می‌دهد حدود 350سال پیش در این شهر نمازجمعه اقامه شده است.

امام جمعه جهرم اضافه کرد: اقامه نمازجمعه در آن زمان توسط شیخ احمد بحرانی از علما و مجتهدان بزرگ در شهر جهرم اقامه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید دست به دست دهیم تا این پیشینه پرافتخار شهرمان را تحویل نسل‌های آینده دهیم، گفت: صدها نفر در برگزاری شکوهمند نمازجمعه در جهرم تلاش می‌کنند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

نظرات بینندگان