کد خبر: ۱۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
در گفتگوی با شیرازه با فرمانده پایگاه مسجد امام حسین(ع) و مسئول مرکز رسانه ای "ماح" جهرم بیان شد:

مسجدی با بیش از یک هزار عضو فعال در داخل و خارج از کشور/ نشان دادن چهره منافقین، هدف مستند "سازمان ترور"

پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی مسجد امام حسین(ع) جهرم، با یک هزار و 400 عضو، در چندین دوره به عنوان پایگاه نمونه کشور و نیز مرکز دیجیتال برتر کشور از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون های فرهنگی مساجد شناخته شده است.
به گزارش شیرازه، مسعود گواهیان فرمانده پایگاه مسجد امام حسین(ع) جهرم در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح فعالیت های این پایگاه و کانون فرهنگی اظهار داشت: اعضای ما از دبستان تا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. خروجی تحصیلی ما، بیش از 80 نفر تحصیلات عالیه دکترای حرفه ای، پزشک، متخصص و فوق تخصص در داخل و خارج از کشور است که هنوز این افراد با مسجد در ارتباط هستند. همچنین بالغ بر 600 نفر هم دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم.

به گفته وی، این پایگاه بالغ بر 50 نفر مدافع حرم در سوریه، چه به صورت رسمی و پاسدار و چه بسیجی، دارد و نیز علاوه بر 65نفر شهید دفاع مقدس، یک شهید مدافع حرم هم تقدیم کرده است.

به گفته گواهیان، فعالیت های ورزشی، هنری، علمی در این پایگاه برقرار است  و مرکز رسانه ای "ماح" هم در ساخت انیمیشن، موشن، مستند و فیلم فعالیت گسترده دارد و این تولیدات در بیش از 42 شبکه اسلامی بین المللی تلویزیون های اسلامی پخش می شود. 

فرمانده پایگاه مسجد امام حسین(ع) جهرم، "ماح" را مخفف مسجد امام حسین(ع) دانست و افزود: اردوهای سفر به مشهد مقدس، از دیگر فعالیت هایی است این پایگاه سالانه و به صورت گسترده برگزار می کند. 

وی به فعالیت های فرهنگی گسترده این پایگاه و کانون فرهنگی اشاره کرد و برگزاری مسابقات سرود را یکی از این فعالیت ها خواند و تصریح کرد: این مسجد 18 گروه سرود دارد که برای جشنواره های مختلف با هم رقابت می کنند. 

به گفته فرمانده پایگاه مسجد امام حسین(ع) جهرم، رتبه های برتر درسی از نظر درسی و المپیادها و نیز حافظان قرآن، از دیگر خروجی های این مسجد هستند.

مسجدی با بیش از یک هزار عضو فعال در داخل و خارج از کشور/ نشان دادن چهره منافقین، هدف مستند

در ادامه به بررسی مستند "سازمان ترور" یکی از تولیدات فاخر این پایگاه مقاومت بسیج پرداختیم و با ساوش معصومی، مسئول مرکز رسانه ای "ماح" گفتگو کردیم.

به گفته معصومی، تحقیقات مستند "سازمان ترور" از اوایل سال 96 کلید خورد و تا اواخر خرداد 96 طول کشید و در این سه ماه، جمع آوری اسناد و فیم های آرشیوی ادامه داشت، چرا که سبک این مستند، مستند آرشیوی است با استفاده از بازسازی وقایعی که قابلیت بازسازی را داشت. 
وی با بیان اینکه از اواسط تیرماه کلید عملیاتی کار زده شد و تا پایان سال 96 این کار ادامه داشت افزود: ابتدا فیلم نامه نوشته شد و مورد تائید تهیه کننده کار قرار گرفت و دقیق بودن و قابل استناد بودن مدارک به صورت دقیق چک شد.

مسئول مرکز رسانه ای "ماح" با تصریح بر اینکه در ساخت این مستند، اسناد و فیلم های موجود استفاده شد و مواردی که موجود نبود، با اطلاعاتی که داشتیم، بازسازی و در هشت قسمت هفت دقیقه ای کار را تولید کردیم اظهار داشت: از آنجا که این کار به صورت گرافیکی و موشن گرافی انجام شده، تقریبا هشت ماه زمان تولید و اصلاح تصویر و صوت طول کشید. 

به گفته وی، این کار که هشت نفر درگیر مستقیم تولید بودند، به صورت سریالی در هشت قسمت 7 دقیقه ای با مشارکت و تهیه کنندگی سازمان اوج، و به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی و مجری طرح کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی یا همان گروه رسانه ای "ماح" تولید شده است.

معصومی با بیان اینکه در این مستند، به صورت فصل به فصل اتفاقاتی که در سازمان مجاهدین خلق از سال 42 در جهرم شروع می شود تا انتقال این سازمان از عراق به آلبانی مورد بررسی قرار گرفته، تصریح کرد: بحث جذب و نیرو گرفتن سازمان منافقین و به صورت کلان، بررسی عمیق تفکرات این گروهک و اینکه چرا شروع به کار کردند، چرا تا جایی با جمهوری اسلامی همراه بودند و از جایی به بعد بر علیه نظام شدند، و مظلوم نمایی این سازمان برای جامعه، همیشه مطرح بوده است.

مسئول مرکز رسانه ای "ماح" تأکید کرد: برای اینکه نشان دهیم که این گروهک دچار چه انحرافاتی شدند و عقایدشان چیست، چگونه عضوگیری را شروع کردند و چه قشر گسترده ای از جامعه را درگیر تفکرات خود کردند، نفاقشان از کجا شروع شد و چرا سازمان منافقین شدند، از دلایل انتخاب این سوژه است.

مسجدی با بیش از یک هزار عضو فعال در داخل و خارج از کشور/ نشان دادن چهره منافقین، هدف مستند

وی با شاره به سخنان مقام معظم رهبری که جای جلاد و شهید را عوض می کنند، گفت: حافظه تاریخی مردم خیلی کوتاه است. منافقینی که در سال 60 ترورهایی انجام می دهند و جزء قاتلین بودند، در دهه های 80 و 90، دلسوز می شوند و بیانیه می دهند و علیه جمهوری اسلامی به نفع خودشان صحبت می کنند. پس هدف ما، نشان دادن چهره واقعی این گروهک بود و اتفاقات دهه 60 را برای مردم یادآوری کنیم تا به فراموشی سپرده نشود.

نظرات بینندگان