کد خبر: ۱۳۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

هکری که پلیس افتخاری خواهد شد

نیروی انتظامی کازرون در استان فارس قصد دارد دانش آموز ۱۵ ساله ای را که ۲۰۰ صفحه اینستاگرامی را هک کرده بود با راهنمایی های پلیس فتا در مسیر درست قرار دهد و او را به عنوان پلیس افتخاری به کارگیرد.
فرمانده انتظامی کازرون درباره این نوجوان معتقد است: این دانش آموز قطعا استعدادهای نهفته زیادی دارد که در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

سرهنگ محمد عبادی نژاد سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌این دانش آموز پس از طی مراحل قضایی و اعلام حکم نهایی دادگاه، به عنوان  پلیس  افتخاری  به کار  گرفته  خواهد  شد. 

فرمانده  انتظامی شهرستان کازرون گفت: این دانش آموز با بهره گیری از آموزش هایی که در فضای مجازی فراگرفته بود اقدام به هک کردن بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام کرده بود و همچنین به تازگی موفق به طراحی و ساخت درگاه های جعلی بانکی (فیشینگ) شده بود.

عبادی نژاد افزود: پلیس فتا این هکر را در مراحل آزمایش این صفحات و قبل از ارتکاب جرمی در زمینه برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان شناسایی و دستگیر کرد. 

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت:نا آشنایی خانواده با فضای مجازی و عدم نظارت کافی یکی از مهمترین دلایل گرایش و فعالیت این دانش آموز مستعد در مسیر نادرست بوده است.

نظرات بینندگان