کد خبر: ۱۳۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

مهرماه؛ پایانی بر قبوض کاغذی برق

براساس اعلام شرکت توانیر، طرح حذف قبوض کاغذی برق که قبلا به شکل آزمایشی در نقاطی اجرایی شده بود، از مهرماه وارد فاز اجرایی خواهد شد و هیچ مشترکی قبض کاغذی دریافت نخواهد کرد.
به گزارش شیرازه، حذف قبوض کاغذی، زمینه ساز طرح سئوالاتی در ذهن مخاطبان است که وضعیت آپارتمانهای مسکونی دارای برق مشاع یا کسانیکه به عنوان مستاجر در یک واحد مسکونی ساکن هستند یا کسانیکه قصد فروش یا خرید ملکی را دارند، چه خواهد شد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده و در حال انجام، تا پایان مردادماه قبوض کاغذی مشترکان برق دیماندی و کشاورزی و تا پایان شهریورماه قبوض کاغذی مشترکان عادی حذف خواهد شد.

حسین صالحی گفت: تمام مشترکان ملزم هستند که یک شماره تلفن همراه را برای ارسال پیامک هزینه برق بها، به سامانه 30001210 ارسال کنند.

صالحی با یادآوری اینکه از ابتدای مهرماه، برای هیچ یک از مشترکان قبض کاغذی برق صادر نخواهد شد، گفت: کسانیکه قصد رویت قبض برق را دارند می توانند به سامانه شرکت توزیع نیروی برق شیراز رجوع کرده و با وارد کردن شماره اشتراک، قبض را رویت و چاپ کنند.

او گفت: کسانیکه تاکنون برای دریافت پیامک هزینه برق بها اقدام نکرده اند، در اولین فرصت، شناسه آخرین قبض برق را با تلفن همراهی که قرار است پیامک برای آن ارسال شود، به شماره 30001210 ارسال کنند.

صالحی اضافه کرد: نرم افزار طراحی شده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، منعطف بوده و قریب به 30 مورد خدمت در آن پیش بینی شده و یکی از این موارد تغییر شماره تلفن دریافت کننده پیامک هزینه برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: در مورد کنتورهای اشتراکی تامین کننده برق مشاع واحدهای آپارتمانی، با توجه به اینکه هر آپارتمان دارای هیئت مدیره و مدیر است، باید شماره تلفن همراه یکی از اعضای هیئت مدیره یا مدیر ساختمان اعلام شود.

صالحی تاکید کرد که در صورت تغییر مدیر یا اعضای هیئت مدیره، امکان تغییر شماره تلفن همراه دریافت کننده پیامک، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت‌های توزیع برق وجود دارد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز توضیح داد: مشترکی که قصد دارد شماره تلفن همراه او از فهرست ارسال پیامک هزینه برق بها، حذف شود، این امکان را از طریق سایت اینترنتی شرکت خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه احتمال افت میزان وصولی بابت برق بها با اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی وجود دارد، گفت: براساس اعلام شرکت توانیر اجرای آزمایشی این طرح در استان سیستان و بلوچستان نه تنها افت وصولی را به دنبال نداشته بلکه موجب افزایش 5 درصدی وصولی شده است.

این مقام مسئول گفت: هر مشترک با هر وسیله الکترونیک اعم از کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه، امکان مشاهده سایت شرکت توزیع برق شیراز و دریافت خدمات مختلف الکترونیکی را خواهد داشت.

صالحی تاکید کرد که مشترک بعد از دریافت پیامک هزینه برق میتواند با استفاده از تلفن همراه خود به پورتال شرکت توزیع مراجعه کرده و هزینه اعلام شده را پرداخت کند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: حذف قبوض کاغذی با هدف حمایت از محیط زیست، گسترش خدمات غیرحضوری، صرفه جویی در هزینه ها و تسهیل در روند ارائه خدمات به مشترکان، اجرایی شده است.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان