کد خبر: ۱۳۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
رئیس جهاد دانشگاهی فارس تاکید کرد:

رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای هنری و ادبی نسل جوان از محورهای اصلی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای هنری و ادبی نسل جوان به ویژه دانشجویان، تقویت مشارکت فعال جوانان به ویژه دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و تعمیق گرایش و باورهای دینی و آگاهی سیاسی نسل جوان بخصوص دانشجویان از جمله محورهای اصلی فعالیت فرهنگی در این نهاد است.
به گزارش شیرازه، رئیس جهاد دانشگاهی فارس بعد از ظهر نهم مرداد ماه در ابتدای جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس این نهاد، به ایراد سخن و به شرح اهم عملکرد آن پرداخت.

مظاهر بابایی جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی دانست که در سال 59 تاسیس شده است و گفت: کمتر از چهار دهه از آغاز بکار این نهاد می گذرد که کارنامه خوبی در سطح استان و کشور دارد.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای یاد کرد که توانایی های منحصربفردی دارد و اظهار داشت: تاکنون کارهای خوبی در راستای رشد توان علمی کشور و توسعه فرهنگی انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه گروه های مختلف پژوهشی و مراکز تخصصی ماحصل عملکرد این نهاد است، اعلام کرد: راه اندازی کلینیک و پاراکلینیک تخصصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک مرکز مشاوره و روان شناسی ژنتیک از جمله توانمندی ها و فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی است.

بابایی همچنین اظهار داشت: این نهاد را به کارهای فرهنگی می شناسند و در همه کارها نیز دارای خلاقیت و نوآوری است.

وی افزود: این نهاد در تلاش است تا با داشتن یک تیم قوی، تحقیقاتی که صورت می گیرد را به فناوری تبدیل کند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی این نهاد در کشور مرتبط با حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق و الکترونیک، مخابرات، زیست فناوری، مواد معدنی، دانش و فناوری نانو، مطالعات انسانی اجتماعی و خدمات پزشکی است، حوزه فعالیت های جدید را مربوط به مولدهای برق، طراحی دکل های حفاری نفت، طراحی ساخت لوله های مغزی سیار چاه های نفتی، تبدیل نفت سنگین به سبک و غیره دانست.

بابایی تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان جهت مقابله با غرب زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست های فرهنگی کشور را رویکرد مشخص شده برای جهاد دانشگاهی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: تبلیغ و ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی و گسست نسلی، رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای هنری و ادبی نسل جوان به ویژه دانشجویان، تقویت مشارکت فعال جوانان به ویژه دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و تعمیق گرایش و باورهای دینی و آگاهی سیاسی نسل جوان بخصوص دانشجویان از جمله محورهای اصلی فعالیت فرهنگی در این نهاد است.

وی با اعلام اینکه فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی عبارتست از 6 سرفصل فرهنگی هنری، دینی قرآنی، فرهنگی ادبی، کتاب و کتابخوانی، سیاسی اجتماعی و فعالیت های فراغت و افزود: مرکز افکار سنجی و خبرگزاری های فعال (ایکنا و ایسنا)، کانون تخصصی قرآن و هنرهای تجسمی و غیره توسط این نهاد راه اندازی شده و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در انتها به ارائه توضیحاتی درخصوص معرفی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) پرداخت و بیان کرد: جهاد دانشگاهی قراردادهای مختلفی با دستگاه های مرتبط بسته و برای برندسازی و تولید کارخانه با شناسایی کار و مزیت ها و شناسایی افراد توانمند در حوزه تولید در تلاش است.
نظرات بینندگان