کد خبر: ۱۳۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
همزمان با روز ملی اهدای خون انجام شد؛

کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۵ هزار سی‌سی خون اهدا کردند

هاشمی گفت: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۵ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش شیرازه، سازمان انتقال خون ایران در مرداد ۱۳۵۳ با هدف سامان بخشیدن به وضعیت خون رسانی به بیماران و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد. از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس سازمان انتقال خون در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

بسیاری از ادارات و نهادها از جمله هلال‌احمر فارس، نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی این روز را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا اهدای خون گروهی داشته باشند.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدای خون را یکی از ویژگی های پسندیده مردم ایران عنوان و اظهار کرد: اهدای خون گروهی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همت کانون بسیج جامعه پزشکی و با برنامه ریزی و هماهنگی با سازمان انتقال خون فارس طی دو سال متوالی است که انجام می‌شود.

سیدابوالفضل هاشمی اصل از استقبال و مشارکت ۷۰ نفر از مدیران، استادان، پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اهدای خون خبر داد و افزود: از ساعات اولیه صبح، گروه سیاری کار خونگیری از مراجعان را به مدت سه ساعت انجام دادند که در این مدت 25هزار سی سی خون اهدا شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان