کد خبر: ۱۳۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
فرماندار شيراز:

مدیرانی که در جلسات غیبت کنند اخراج می شوند!

اولين جلسه كارگروه فرهنگي ،اجتماعي،سلامت، زنان، و خانواده شهرستان شيراز برگزار شد.
محمدرضا اميري شب گذشته در اولين جلسه كارگروه فرهنگي ،اجتماعي،سلامت، زنان، و خانواده شهرستان شيراز گفت: لازم است كه فعاليت تشكل هاي مردم نهاد و خيرين در حوزه آسيب هاي اجتماعي شناسايي و اين اقدامات براي تشويق و ترغيب ساير سمن ها و خيريه ها برجسته و رسانه اي شود تا نقش بخش خصوصي در اين حوزه پررنگ تر از اكنون باشد.

فرماندار شيراز عنوان كرد: نقش رسانه ها در حوزه اجتماعي و فرهنگي بسيار سازنده و تاثيرگذار است.

چرا نيستيد؟ بركنار مي شويد

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه از عدم حضور برخي مديران و مسئولان شهري دلخور است،افزود: در اين جلسه حجت را تمام و به غايبان مي گويم كه يا بايد دليلي قانع كننده براي عدم حضورشان در اين جلسه بياورند و يا من براي بركناري آنها اقدام و ايستادگي مي كنم.

فرماندار شيراز ادامه داد: برخي تصميمات در جلسه ها و كارگروه هاي فرمانداري مهم است و بايد توسط شخص مديران دستگاه ها اتخاذ شود و به همين دليل حضور همه مديران شهرستان شيراز در اين جلسات ضروري است.

وي عدم حضور برخي مديران دستگاه ها و ارگان هاي شهرستان شيراز را در اين جلسه و ساير شوراها و كارگروه هاي فرمانداري نگران كننده دانست و گفت: شيراز 40 درصد جمعيت استان فارس را در خود جاي داده اما گويا مشكلات و معضلات فرهنگي و اجتماعي اين كلانشهر براي برخي مديران اهميتي ندارد.

اميري بيان كرد: تعدادي از مديران و مسئولان شهري شيراز در جلسات مهم مانند كارگروه فرهنگي و اجتماعي حضور پيدا نمي كنند در صورتي كه اين مباحث بسيار با اهميت است، عدم توجه به جلسات معني ندارد.

وي با بيان اينكه در حوزه آسيب هاي اجتماعي مشكلات زيادي در شيراز وجود دارد،گفت: دستگاه هاي مختلف شهري در اين خصوص مسئوليت و حتي نقش تراز اولي دارند در صورتي كه مديران برخي از اين دستگاه ها مسائل اجتماعي را دست كم گرفته اند.

كلي گويي را رهاكنيد

فرماندار شيراز در بخش ديگري از سخنان خود وضعيت آسيب هاي اجتماعي را در كشور بد عنوان كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در چند مورد براي وجود معضلات اجتماعي در كشور گريسته اند اما برخي مسئولان هنوز اهميت معضلات اجتماعي را درك نكرده و در اين خصوص كم كاري مي كنند.

وي به تشكيل حدود 60 كارگروه و شوراي مختلف در فرمانداري اين شهرستان اشاره كرد و افزود: تمام اين جلسات بايد عميق،كارشناسي شده و عملياتي تشكيل و از كلي گويي در آن پرهيز شود.

وي در ادامه با اعلام اينكه در حوزه فرهنگي و اجتماعي مشكلات بسياري وجود دارد،گفت: نياز است كه با شيوه هاي علمي و تخصصي براي اين آسيب ها چاره انديشي شود هرچند كه در اين حوزه ايران به نسبت كشورهاي منطقه توسعه يافته تر است اما در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته جهان نيز عقب ماندگي هايي وجود دارد.

اميري در ادامه سخنان خود عنوان كرد: لازم است كه در حوزه آسيب هاي اجتماعي اولويت بندي و چند هدف اصلي تعيين و براي تحقق آن كار شود.

 فرماندار شيراز:رسيدگي به معضلات اعتياد،حاشيه نشيني ،طلاق و مفاسد اخلاقي اولويت دارد وي اعتياد،حاشيه نشيني ،طلاق و مفاسد اخلاقي را اولويت آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد و اظهار داشت: در دولت هاي قبل بسياري از مسئولين حتي از به زبان آوردن بعضي از اين آسيب هاي اجتماعي ابا داشتند اما با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد اين موارد روي ميز گذاشته شد و بصورت علمي در خصوص حل آن تبادل نظر علمي صورت گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به پارك سلامت روان شيراز اشاره و تاكيد كرد: ظرف دو هفته مطالعات ايمن سازي مسيرهاي منتهي به اين مجموعه انجام و به فرمانداري شيراز ارجاع داده شود و همچنين ظرف يك هفته آينده كمك هايي كه بخش دولتي مي تواند براي توسعه پارك سلامت روان شيراز ارائه كند مشخص و در اين مسير تسهيل سازي شود.

بي تفاوتي اجتماعي در راس هرم آسيب ها

رئيس اداره بهزيستي شهرستان شيراز در اين جلسه گفت: 60 درصد اقدامات اداره كل بهزيستي استان فارس در سطح كلانشهر شيراز انجام و 40 درصد آن در سطح ساير شهرستان هاي اين استان انجام مي شود.

حميد آذرمي افزود: امروزه مهمترين آسيب اجتماعي از ديد مردم اعتياد است اما به نظر كارشناسان اين حوزه بي تفاوتي اجتماعي در راس هرم آسيب هاي اجتماعي قرار دارد.

وي ادامه داد: در ساليان اخير شاهد خاموشي بسيار عجيبي در سطح كشور در حوزه آسيب هاي اجتماعي هستيم بگونه اي كه اين مسئله خطرناك ترين مشكل جامعه امروز است كه لازم است آگاه سازي و آموزش جامعي براي مقابله با اين آسيب انجام و بيداري و حساسيت در اين زمينه ايجاد شود كه در اين مسير به كمك رسانه ها ،خيرين و همه اقشار جامعه نياز است تا نهضت بيداري در اين خصوص شكل گيرد.

وي با بيان اينكه دولت به تنهايي قادر به حل مشكلات اجتماعي نيست،گفت: بايد راه مشاركت بخش خصوصي ،سازمان هاي مردم نهاد و خيرين به حوزه آسيب هاي اجتماعي باز شود چون بخش خصوصي با صرف هزينه و زمان كمتر در اين حوزه نتيجه بهتري كسب مي كند.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان شيراز عنوان كرد: بيش از 400 موسسه خيريه در شيراز به شكل سنتي فعاليت مي كند كه مي توان با آموزش به اين گروه آنها را به سوق دادن فعاليت شان به سمت آسيب هاي اجتماعي ترغيب كرد.

وي ادامه داد: 150 موسسه خيريه حامي زنان و خانواده در چند سال اخير در شيراز ايجاد شده كه فعاليت هاي خوبي در اين زمينه انجام داده اند.

 مديرعامل پارك سلامت روان شيراز: بهزيستي و شهرداري براي توسعه اين پارك كمك كنند مغز ها به جاي شكم ها

مديرعامل و موسس پارك سلامت روان شيراز در اين جلسه گفت: اين مجموعه در زميني به مساحت 23 هكتار در شمال شرقي شيراز راه اندازي شده است تا نه تنها سرپناهي براي افراد آسيب ديده و توان خواه اجتماعي باشد بلكه در دو بخش درمان و پيشگيري از بيماري هاي رواني گامي مؤثر بردارد.

بهمن حاجات نيا افزود: براي توسعه خدمات در پارك سلامت روان شيراز درخواست تسهيل گري در امور اداري از بهزيستي و شهرداري شيراز وجود دارد و در قبال آن اين مجموعه آمادگي دارد در حوزه كودكان كار و كودكان بدسرپرست و بي سرپرست ورود كرده و از اين قشر به بهترين نحو نگهداري كند به گونه اي كه آنها توانمند پرورش يابند.

وي با بيان اينكه مي توان از اين كودكان مديراني براي آينده ساخت،اظهار داشت: تلاش شده به جاي اينكه تنها شكم كودكان و نوجوانان بد سرپرست و بي سرپرست پر شود،مغزهاي آنها درست پرورش يابد.

مديرعامل و موسس پارك سلامت روان شيراز نسبت به اينكه اين مركز مي تواند در حوزه افراد مبتلا به اوتيسم نيز فعاليت كند اعلام آمادگي كرد.

وي ادامه داد: پارك سلامت روان مي كوشد علاوه بر درمان در زمينه پيشگيري نيز گام هاي مؤثري بردارد.

وي با بيان اينكه يكي ديگر از رويكردهاي اين پارك ايجاد اشتغال است، افزود: پارك سلامت روان هم اكنون با 110 نيروي متخصص در حال فعاليت است و با تكميل زيرساخت ها، شمار نيروهاي شاغل اين مركز به 450 نفر افزايش خواهد يافت و هم اكنون نيز بالغ بر 750 توانخواه به صورت شبانه روزي تحت پوشش اين مركز قرار دارد.





قبل از برگزاري اولين جلسه كارگروه فرهنگي ،اجتماعي،سلامت، زنان، و خانواده شهرستان شيراز كه در پارك سلامت روان شيراز برگزار شد ،فرماندار و تعدادي از مسئولان اين كلانهشر از بخش هاي مختلف اين مركز بازديد كردند و با فعاليت اين محل آشنا شدند.


نظرات بینندگان