کد خبر: ۱۳۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

فاز نخست پروژه شهروندسپاری افتتاح شد/ ارتقای کیفیت زندگی در شهر، اولویت شهرداری شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه احترام به مردم که صاحبان اصلی شهر هستند همواره در اولویت ما بوده و است، گفت: امروزه در کلانشهرها دیگر ساختن پل و تقاطع رو به فراموشی رفته و ارتقای کیفیت زندگی در شهر در اولویت قرار دارد.
به گزارش شیرازه، آیین افتتاح فاز نخست پروژه شهروندسپاری (پاسخ الکترونیک استعلام های شهرسازی ویژه آپارتمان های مسکونی) ظهر دهم مرداد ماه برگزار شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه احترام به مردم که صاحبان اصلی شهر هستند همواره در اولویت ما بوده و است، گفت: امروزه در کلانشهرها دیگر ساختن پل و تقاطع رو به فراموشی رفته و ارتقای کیفیت زندگی در شهر در اولویت قرار دارد.

حیدر اسکندرپور با اظهار اینکه ما در دوره مدیریتی جدید سعی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را در اولویت خود قرار داده ایم، تاکید کرد: همه ما مسئولان باید بپذیریم که بخشی از مردم هستیم و این مسئولیت ها دائمی نیستند، یک روزی در آینده ما در راس کار قرار نداریم اما فررندان ما از شهر و امکانات آن استفاده می کنند.

وی افزود: باید باور کنیم که مردم صاحب شهر هستند و ما کارگزاران هستیم.

شهردار شیراز بر روی اهمیت هوشمند بودن شهر تاکید داشت و بیان کرد: بیشترین مراجعات مردم (85 درصد) به شهرداری شیراز، مربوط به استعلامات است که 57 درصد آن مربوط به آپارتمان های مسکونی می باشد.

اسکندرپور اظهار داشت: با افتتاح فاز نخست پروژه شهروند سپاری، دیگر هیچ الزامی برای مراجعه حضوری به شهرداری وجود ندارد.

وی افزود: این پروژه علاوه بر اینکه درصد زیادی از مراجعات را کاهش می دهد توجیه مالی نیز دارد و دیگر احتیاجی به پرداخت برخی مبالغ از سوی مردم وجود ندارد و در هر زمان و مکانی که بخواهند می توانند این اقدامات را انجام بدهند.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از انتقادات سازنده استقبال می کنیم، اظهار داشت: اگر به دنبال خدمت رسانی هستیم لازم است عینک هایمان از هم تغییر دهیم و نگاه مثبت تری داشته باشیم تا کارها با انرژی و شجاعت بیشتری پیگیری شود.

اسکندرپور گفت: وقتی شورای شهر اعلام می کند که رویکرد ما فرهنگی و اجتماعی است قاعدتا ساخت پردیس بزرگ سینمایی نیز در این مقوله قرار دارد و اگر این پروژه از اقدامات خوب نیست، پس چه نوع اقدامی به حساب می آید؟

وی افزود: ما در تلاشیم که این پردیس سینمایی که در یک محله محروم و کم برخوردار در حال اجرا است در دهه فجر به بهره برداری برسد و جشنواره فیلم فجر 99 را در آن سالن اجرا کنیم.

شهردار شیراز در ادامه بیان کرد: اینگونه پروژه ها اضافه کردن ظرفیت های جدید به شهر است که در حوزه گردشگری نیز  برای کلانشهر شیراز دارای فایده خواهد بود.

اسکندرپور درخصوص زندگی پیاده در شهر اظهار داشت: این موضوع باید جدی گرفته شود؛ ما به دنبال افزایش تعاملات اجتماعی مردم و خودکنترلی محلات هستیم بدین گونه که ریش سفیدان و معتمدان در حل و فصل مسائل و مشکلات محلات را برعهده دارند و بدین واسطه کیفیت زندگی در شهر ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که می خواهم از شهرداری بروم اگر اعلام شود که تعداد کمی پروژه داشته ای ناراحت نمی شوم تنها زمانی متاسف خواهم شد که ببینم در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم در شهر قدم تاثیرگذاری برنداشته ام.
نظرات بینندگان