کد خبر: ۱۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

از این پس جمعه ها با وب گردی و رصد اخبار استان مقابل دیدگان شما خواهیم بود. تا اگر فرصت نکرده اید فضای مجازی استان را در هفته گذشته رصد کنید به صورت کوتاه و مختصر بدانید در طول هفته کدام اخبار بین کاربران استان فارسی بیشترین انتشار و بازتاب را داشته است.
این هفته هم با قسمت دیگری از "وب گردی شیرازه" در خدمتتان هستیم. در وب گردی شیرازه بنا داریم مطالب پرتکراری که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در طول هفته بازنشر شده است خدمت خوانندگان عزیز ارایه نماییم.

  از جمله پرتکرارترین مطالب هفته گذشته که هنوز هم ادامه دارد، موضوع آتش سوزی جنگل های منطقه کهمره هست. موضوعی که  انتشار عکس ها و کلیپ های دردناک، استورهای متفاوت و پیام های ساده و بدون ویرایش مردمی وسعت آتش سوزی را نشان می دهد.
فصل مشترک عمده پیام های منتشره از نبود امکانات اولیه و پشتیبانی و مدیریت ضعیف علی رغم آمادگی مردم خبر می دهد.

 خبر دومی که این هفته انعکاس و بازنشر زیادی پیدا کرد، انتشار گزارش سایت مشرق از تخلفات گسترده موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات تحت عنوان خیریه فاطمیه مهر بود که با اظهار نظر های زیاد خوانندگان در گروههای مختلف مواجهه گردید. . مشرق در این گزارش با اشاره به کلیپ منتشر شده در آپارات، اسنادی را از تخلفات ایشان در منطقه تجریش تهران به اسم خیریه منتشر کرده است.

 مطلب پربازدید دیگر ، کلیپ چندثانیه ای بود که یک موتور سوار از نحوه انتقال فردی توسط ماشین اداره پیشگیری و رفع تخلفات  شهرداری شیراز گرفته و منتشر کرده بود. در این کلیپ موتور سوار همزمان با فیلمبرداری، اظهار تاسف خود را از نحوه انتقال پیرمرد دستفروش توسط عوامل شهرداری  اعلام می دارد. در ذیل این مطلب عمده خوانندگان به اظهارات اخیر استاندار فارس مبنی بر تکریم دست فروش ها و عدم برخورد نامناسب با آنها اشاره داشته و بر ضرورت رفتار انسانی با آنها تاکید شده است. 
 ساعاتی بعد شهرداری شیراز با تهیه کلیپی نشان داد خرابی درب ماشین باعث شده تردد خودرو با درب باز انجام بشود و اعلام کرد هنگام تردد جز کارمندان مجموعه کسی در ماشین نبوده است.

 در هفته های گذشته شیرازه گزارشی تحت عنوان "آقای دادستان! شلغم شو به ریش ما و شما می خندد! " به اقدامات یک تولید کننده نوشیدنی در شهرک صنعتی و ترویج ابتذال تحت عنوان طنز اشاره کرده که مورد توجه بسیاری از علاقمندان و دلسوزان فرهنگ و ادب قرار گرفت و بازنشر بسیاری پیدا کرد. بازنشر و انعکاس این گزارش باعث شد صفحه اینستاگرامی مجموعه اقدام به حذف عناوین مبتذل کرده و نقش اول این برنامه به اصطلاح طنز با تهیه و انتشار کلیپی از تکدر خاطر عده ای از مردم از برخی بخش های مجموعه عذرخواهی کند.
نظرات بینندگان