کد خبر: ۱۳۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

آل سعود بداند خداوند در کمین است

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز گفت:خون شهدای حادثه منا که بزرگترین حادثه حج در طی سالیان بوده و اوج بی تدبیری و بی عرضگی آن ها است، گواه این موضوع است. آل سعود لیاقت اداره مکه را ندارد و فکر می کند ارث پدرشان است و نتیجه فعالیت های آن ها ایجاد کشتار، خونریزی و ایجاد امثال داعش است اما آل سعود خبیث بداند که خداوند در کمین است.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز با اعلام اینکه امسال در مراسم حج 86 هزار حجاج ایرانی حضور دارد بیان کرد: زمزمه هایی وجود دارد که سعی دارند حج را کمرنگ کنند اما اسلام دین جماعت است، فرد گرا نیست. دشمن با استفاده از سیاست تفرقه می خواهد بین مسلمانان ایجاد اختلاف و دشمنی کند اما مسلمانان با حضورشان در این مراسم این توطعه ها را خنثی می کنند.

امام جمعه موقت شیراز حج را تجمع عظیم مسلمانان از سراسر دنیا دانست و گفت: حج از نظر دنیوی و اخروی برکات بسیاری دارد و شرط اول و آخر آن داشتن استطاعت است. منظور از استطاعت در همه ابعاد مانند مالی، تندرستی و... است. اولین خانه ساخته شده بر روی کره زمین، خانه کعبه است و منظور از اولین خانه، اولین پایگاه ارتباط با خداوند متعال است.

کعبه توسط حضرت ابراهیم (ع) بنا شده است و تا کنون بیش از 13 بار خراب شده ولی تا کنون سرپا است. و مناسک آن از یک بازه زمانی تا پیدایش اسلام به صورت نادرست اجرا می شد که با ظهور اسلام به اصل خود و راه صحیح باز گشته است.

آل سعود بداند خداوند در کمین است

حجت الاسلام اردکانی در رابطه با ناتوانی و بی عرضگی آل سعود در اداره حج بیان کرد: مکه یک مکان امن توصیف می شود اما هر ساله آل سعود با بی کفایتی نتوانسته است این مکان و مراسم را اداره کند. خون شهدای حادثه منا که بزرگترین حادثه حج در طی سالیان بوده و اوج بی تدبیری و بی عرضگی آن ها است، گواه این موضوع است. آل سعود لیاقت اداره مکه را ندارد و فکر می کند ارث پدرشان است و نتیجه فعالیت های آن ها ایجاد کشتار، خونریزی و ایجاد امثال داعش است اما آل سعود خبیث بداند که خداوند در کمین است.

وی تصریح کرد: سعودی ها می گویند حج سیاسی نیست اما چرا حجاج کشور هایی مانند سوریه و یمن و... اجازه شرکت در این مراسم را ندارد؟ آیا این خود سیاسی کردن مسئله حج نیست؟

امام جمعه موقت شیراز در پاسخ به کسانی که می گویند: "چرا باید پولمان را در شکم این عرب ها بریزیم" گفت: این مبلغی که از حاجی دریافت می شود صرف هزینه های خودش می شود. جیب سعودی ها با این پول ها پر نمی شود چون عمده ترین درآمد آن ها از طریق فروش نفت است و حضور مسلمین قدرت طاغوت را کم می کند.

حجت الاسلام اردکانی شیخ فضل الله نوری را از طرفداران مشروطه دانست و افزود: بعضی ها فکر می کنند شیخ فضل الله نوری مخالف مشروطه بود اما برعکس، او می گفت مشروطه مشروعه باید باشد و به خاطر عدم بصیرت و غفلت بعضی ها غرب گرا ها انقلاب مشروطه را منحرف کردند و نتیجه آن اعدام این شیخ بزرگوار شد.

وی در آخر به مناسبت هفته پیش رو و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران از زحمت کش ترین قشر جامعه هستند و کارشان هم بسیار خطرناک است چنانچه می بینیم یک خبرنگار در مکان های مختلف و آب و هوا های مختلف حتی به دور دست ترین نقاط کشور می رود و گزارش تهیه می کند تا رسالت خودشان را انجام دهند. خبرنگاران صادقانه در همه جا و همه عرصه ها هستند و شهدای بسیاری را تقدیم این نظام و راه کرده اند.


نظرات بینندگان