کد خبر: ۱۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

ماجراهای دنباله‌دار بیلبوردهای شهرداری شیراز

ماجراهای دنباله‌دار بیلبوردهای خبرساز شهرداری شیراز این‌بار به گرامی‌داشت شهادت امام جواد (ع) رسید!
به گزارش شیرازه، پیام تسلیت درج‌شده در یک بیلبورد شهرداری شیراز باز هم ماجرای بیلبوردهای شیراز را داغ کرد.

در این تابلوی خبرساز که بر روی دیوار سازمان قطار شهری شهرداری شیراز نصب شده است، جمله «شهادت امام جواد گرامی باد» به نمایش درآمده بود؛ در حالی که برای شهادت همواره از کلمه «تسلیت» استفاده می‌شود و تعبیر «گرامی» عبارتی نامأنوس است.

ماجراهای دنباله‌دار بیلبوردهای شهرداری شیراز

با انتشار تصویر بیلبورد توسط کاربران فضای مجازی و بازنشر آن در کانال خبرگزاری فارس، روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز بلافاصله اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «خطای موجود در تصویر مانیتور نمای ساختمان سازمان قطار شهری شیراز با مضمون شهادت امام جواد (ع) صرفاً یک خطای نرم‌افزاری بوده که در حقیقت دو تصویر با دو پیام متفاوت روی هم افتاده است. با بزرگ‌نمایی تصویر مشاهده شده در فضای مجازی مشاهده خواهید کرد که سرکش‌های حرف «گ» در واژه‌ی گرامی وجود ندارد و آثاری از نقاط حرف «ت» و قسمتی از حرف «ل» واژه‌ی تسلیت به خوبی دیده می‌شود!»

روابط عمومی سازمان قطار شهری شهرداری شیراز البته از این اتفاق عذرخواهی هم کرد و در ادامه این متن خاطرنشان کرد: «با عرض پوزش از شهروندان عزیز و سپاس از هوشیاری و توجه دوستانی که به‌موقع اطلاع‌رسانی کردند، به اطلاع می‌رساند که خطای نرم‌افزاری پیش‌آمده به محض رویت اصلاح شد.»

رنگ تابلو هم تابلو بود!

اما این پایان ماجرا نبود. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اشتباه صورت‌گرفته در تلویزیون شهری شهرداری شیراز، صرفاً به خطای نوشتاری منحصر نیست. طراحی و رنگ‌آمیزی شاد و استفاده از رنگ‌های جشن برای مراسم عزاداری، کاری بس ناصواب است.

احمد تنوری ادامه داد: رنگ‌ها در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما حاوی مفاهیم ویژه‌اند، بکارگیری رنگ‌های صورتی و سفید در سوگ‌ها کاملا غیرمتعارف است، خاصه که این استفاده‌ی سوء، در ماتم شهادت امام معصوم رخ دهد. آنچه از این اتفاق به ذهن متبادر می‌شود بی‌دقتی و عدم معرفت نسبت به تبلیغ و ترویج مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط روابط عمومی شهرداری است، اتفاقی که پیشتر نیز در سازمان فرهنگی وقوع یافت و تبعاتش را شاهد بودیم.

وی افزود:کثرت این خطاها در دوره تصدی‌گری شهرداری و شورای شهری که با شعارهای «فرهنگ‌محور» روی کار آمده، بیشتر زننده و ناسزاوار است. در این خصوص تذکرات لازم را به شهرداری ارائه کرده‌ایم، امیدوارم از این پس خطاهایی اینگونه که ناشی از عدم شناخت و دانش در حوزه فرهنگ است بر سازه‌های تبلیغی شهرداری شیراز نقش نبندد و شهروندان شیرازی شاهد پیام‌ها و تصاویری صحیح، آموزنده و سازنده باشند.

تنوری در پایان گفت: به سهم خودم از مردم شریف و متدین شیراز عذرخواهی نموده و برای جبران این نقص و کاستی، پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

اشتباهات بی‌پایان

به گزارش خبرگزاری فارس، بیلبوردهای شهرداری شیراز پیش از این نیز بارها خبرساز شده بود؛ در جنجالی‌ترین مورد، چندی پیش عکس سربازان اسرائیلی بجای رزمندگان دفاع مقدس بر یکی از بیلبوردهای شهرداری نقش بست!

 

انتشار این بنر واکنش شدید افکار عمومی را بدنبال داشت و سبب برکناری و پس از مدتی دستگیری رئیس وقت روابط عمومی شهرداری شیراز شد. این فرد اما چندی بعد از کشور فراری شد و اکنون در ترکیه به سر می‌برد.

فارس

نظرات بینندگان